سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
برگزیدگان مسابقه «کتاب سه دقیقه‌ای» در کردستان معرفی شدند

مرحله استانی مسابقه «کتاب سه دقیقه‌ای» کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و معصومه دین محمدی و پرستو قراعی به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان در مراسم اختتامیه استانی مسابقه «کتاب سه دقیقه‌ای» که شامگاه دوشنبه 13 بهمن‌ماه به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر در سراسر جهان و تاثیرپذیری زندگی تمام انسان‌ها تحت شعاع این ویروس، شاهد تغییر و تحول سبک زندگی انسان‌ها بوده‌ایم.

اکبر اسدی، اختصاص بخشی از فراغت خود به مطالعه و کتابخوانی را فرصتی ارزشمند دانست و فزود: در این شرایط سخت کسانی می‌توانند موفق باشند که بخشی از زمان فراغت خود را به مطالعه کتاب‌های مختلف اختصاص داده باشند و همین امر تحمل شرایط کنونی را برای آنان تسهیل کرده است.

وی انس با کتاب را موجب ارتقای فرهنگ جامعه دانست و اضافه کرد: کتاب یکی از مهم‌ترین ابزارهای کار دانشجویانی است و اگر دانشجویان و اساتید با کتاب و کتابخوانی مأنوس شوند، کشور در مسیر رشد و توسعه قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب سه دقیقه در استان عنوان کرد: فراخوان این مسابقات امسال در سطح ملی در ۸ استان و ۱۰ واحد جهاد دانشگاهی در سراسر کشور با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتابخوانی دانشجویان و معرفی کتاب‌های مفید به جامعه اعلام شد.

اسدی با بیان اینکه این مسابقات در دوبخش اجرا شد، ادامه داد: در بخش اصلی هریک از واحدهای مجری موضوعی خاص را محور برنامه خود قرار دادند و شرکت کنندگان صرفاً به ارایه کتاب‌هایی در همان موضوع پرداختند، اما در بخش آزاد شرکت کنندگان می‌توانستند هر کتابی را که مورد علاقه خودشان است را معرفی و ارایه کنند.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای گفت: بیان خلاصه کتاب در سه دقیقه هم موجب بهره‌مند شدن مخاطبان از محتوای کتاب شده و هم مهارت خلاصه‌نویسی، اعتماد به نفس و توانایی مذاکره وانتقال مفاهیم را در دانشجویان ارتقا می‌دهد.

اسدی در پایان با تقدیر از مشارکت کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری این برنامه فرهنگی یادآور شد: از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در برگزاری این برنامه‌‎های متنوع فرهنگی برای قشر دانشجوی جامعه نیز تقدیر می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، در پایان اولین دوره مرحله استانی مسابقات ملی «کتاب سه دقیقه‌ای» بر اساس رأی هیأت داوران معصومه دین محمدی با معرفی کتاب «جنگ چهره زنانه ندارد» و پرستو قراعی با معرفی کتاب «ناشناخته ماندگان» به عنوان نفرات برگزیده منتخب شده و به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها