سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
رونمایی از «شقایق‌های باران‌خورده» در قم

کتاب «شقایق‌های باران‌خورده» اثر مرضیه مهدیلو که اثری اس درباره شهدای مدافع حرم در قم، در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «شقایق‌های باران‌خورده» اثری پژوهشی درباره شهدای مدافع حرم، هم‌زمان با برگزاری پنجمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با حضور حجت‌الاسلام علی لقمانپور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در تالار شهید آوینی این اداره کل رونمایی شد.
 
مرضیه مهدیلو در این مراسم گفت: ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران در این کتاب به چهار بخش ارزش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تقسیم‌ شده است و این چهار ارزش به‌صورت تحلیلی در وصیت‌نامه شهدای مدافع حرم قم بررسی‌ شده است.
 
وی افزود: این کتاب به دنبال پاسخ به شبهات مطرح‌شده در خصوص اهداف حضور شهدا و مدافعان حرم خارج از مرزهای جغرافیای ایران از زبان خود شهدا یعنی وصیت‌نامه‌های آن‌ها است.
 
مهدیلو تصریح کرد: این کتاب اینگونه نتیجه می‌گیرد که اهداف شهدا کاملاً منطبق با ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است و این نتیجه‌گیری به‌صورت علمی و با بررسی نظریه‌پردازان جامعه‌شناختی به اثبات رسیده است.
 
این نویسنده یادآو شد: موضوع پژوهش این کتاب برای اولین بار در کشور انجام‌ شده است و بررسی ارزش‌های انقلاب اسلامی در وصیت‌نامه شهدا موضوع نوعی است که از استان قم شروع شده و می‌تواند الگویی برای استان‌های دیگر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها