یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
انتشار ترجمه آذری لاتین کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» در 4 کشور

کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» که توسط انتشارت خط مقدم و به قلم حجت‌الاسلام شیرازی به چاپ رسیده، از مکتب حاج قاسم در حوزه‌های مختلف می‌گوید و به زبان‌های مختلف ترجمه شده که یکی از این زبان‌ها، زبان آذری لاتین است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» که توسط انتشارت خط مقدم و به قلم حجت‌الاسلام شیرازی به چاپ رسیده، از مکتب حاج قاسم در حوزه‌های مختلف می‌گوید و به زبان‌های مختلف ترجمه شده که یکی از این زبان‌ها، زبان آذری لاتین است که در کشورهای آذربایجان، ترکیه، روسیه و گرجستان به چاپ رسیده است.
 
شاید خیلی‌ها ندانند که بحث مکتب شهیدسلیمانی از کجا و چه زمانی شروع شد؟ در مقدمه کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» آمده است: «حاج‌قاسم یک مکتب است، زمانی این جمله دهان به دهان پیچید که رهبر معظم انقلاب اسلامی در 27 دی‌ماه 1398و در خطبه‌های نمازجمعه تهران فرمودند: «ما به شهید حاج‌قاسم سلیمانی عزیز، به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم.» مکتب، یک طرح جامع و منسجم است که با جهان‌بینی‌ و با دستورالعمل‌هایی که ارائه می‌دهد، بشر را به طرف کمال و هدفش راهنمایی می‌کند.
 


علامه مرتضی مطهری در تبیین واژه‌ مکتب آورده است: «مکتب، یعنی نیاز به یک تئوری کلی؛ یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم که هدف اصلی آن، کمال انسان و تأمین سعادت همگانی است و در آن، خطوط اصلی و روش‌ها، بایدها و نبایدها، خوب‌ها و بدها، هدف‌ها و وسیله‌ها، نیازها و دردها و درمان‌ها، مسئولیت‌ها و تکلیف‌ها مشخص شده و منبع الهام تکلیف‌ها و مسئولیت‌ها برای همه افراد باشد.
 


اسـلام، یک مکتب است. مکتــب اسلام، تئوری پیروزی انسانیت بر حیوانیت، علم بر جهل، عدالت بر ظلم، مساوات بر تبعیض، فضیلت بر رذیلت، تقوا بر بی‌بندوباری، و توحید بر شرک است. اسـلام عزیز، با چنین جهان‌بینی‌ای، مکتبی است جامع و واقع‌گرا.
 
این کتاب در ایران هم به چاپ هفتادم رسیده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها