دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
رمان‌های پیشنهادی سمیه سلطان‌پور برای خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران

«سمیه سلطانپور» کارگزار ادبی، فعال در حوزه ترویج کتابخوانی و مدیر بخش داستان حوزه هنری قم، به‌بهانه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب‌هایی را در حوزه ادبیات داستانی بهرای مطالعه به علاقه‌مندان این حوزه پیشنهاد کرد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم - سمیه سلطان‌پور:

سه‌گانه «دروازه‌ی مردگان»
«سه‌گانه «دروازه مردگان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی و توسط نشر افق منتشر شده است. اگر به ژانر وحشت آن‌هم به سبک کاملاً ایرانی علاقه‌مندید توصیه می‌کنم این سه‌گانه را بخوانید. حمیدرضا شاه‌آبادی در این رمان مثل همیشه به سراغ تاریخ رفته است. مجید نوجوانی که در حال حاضر ساکن تهران است را همراه می‌کند با رضاقلی نوجوانی از عصر قجر. این رمان پر است از ارواح سرگردان و ناله‌های آدم‌هایی که بی‌دلیل یا با دلیل به صورت‌های مختلف به قتل رسیده‌اند و حالا در عمارت نویان خان در حال پرسه زدن هستند.
 
«بی‌نام پدر»
«بی‌نام پدر» نوشته سید میثم موسویان و از سوی نشر کتاب جمکران منتشر شده است. در این رمان با انواع و اقسام مردم، زن و مرد، سرهنگ و گروهبان، تاجر و رقاصه همراه می‌شویم تا بخشی از تاریخ ایران در دهه‌های چهل و پنجاه شمسی را باهم مرور کنیم. در رمان «بی‌نام پدر» سید میثم موسویان ما را از کردستان و وقایع و درگیری‌های بین کردها و روس‌ها و انگلیسی‌ها می‌برد به همدان و بعد هم به تهران تا باهم ببینیم که داستان اسطوره‌ها فقط در شاهنامه نوشته‌نشده است و در دل تاریخ در حال تکرار است.
 
«جنون خدایان»
این کتاب نوشته امیر خداوردی و منتشر شده از نشر ثالث است. امیر خداوردی در این رمانش به سراغ بیماری همه‌گیری می‌رود که خیلی متفاوت‌تر است از کرونایی که در این سال با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌ایم. بیماری که ذهن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیماری که انسان‌ها را به جان هم می‌اندازد. با خواندن جنون خدایان کوید 19 بیماری بسیار دلپذیر و دوست‌داشتنی به‌حساب خواهد آمد.

«نیستی آرام»
«نیستی آرام» نیکی از رمان‌های مرتضی کربلایی‌لو است که توسط نشر ققنوس منتشر شده است. آرامش همیشه یکی از نعمت‌هایی است که انسان از آن غافل است. مرتضی کربلایی‌لو در «نیستی آرام» تهران بدون آرامش را به ما نشان می‌دهد. همراه مصطفی کوچه‌پس‌کوچه‌های شمال تهران را می‌رویم و مسافرانی را که به مقصد می‌رساند را از منظر نظر مصطفی می‌بینیم. مسافرانی که در موقعیت‌های فاقد آرامش قرارگرفته‌اند و عکس‌العمل‌هایی را نشان می‌دهند که برای هر خواننده‌ای جذاب و خواندنی است.
 
«تشریف»
«تشریف» علی‌اصغر عزتی پاک به تازگی از سوی نشر شهرستان ادب چاپ شده است. داماد باید دلیل خیلی قانع‌کننده‌ای داشته باشد که عروسش را شب عروسی ول کند و برود به دنبال رفیقش. علی‌اصغر عزتی پاک در رمان «تشریف» ما را پا به‌پای شهریار در سرمای اواخر پاییز شهر همدان سرگردان می‌کند تا شاید مصطفای گمشده‌ی شهریار را ببینیم. در روزهای آشوب 1357 در شهری که جوانانش تصمیم گرفته‌اند تا کاری بکنند کارستان، شهریار سه شبانه‌روز می‌گردد و سر از اتفاقاتی درمی‌آورد که شاید بتواند با هضم آن‌ها دوباره به سمت تازه‌عروسش برگردد.

«سندرم ژولیت»
این کتاب اثر ضحی کاظمی است و انتشار آن را نشر باژ عهده‌دار شده است. در تهرانی که مهروموم‌های سال بزرگ‌تر از تهران امروزی ما است، عشق کالایی گمشده است. مردم نمی‌توانند دیگر عاشق شوند و برای عاشق شدن باید هزینه بدهند. باید بروند و عشق را بخرند. دیگر نمی‌توانند در یک نگاه عشق را تجربه کنند. در این شهر که هنوز نامش تهران است کارآگاهی عشق را پیدا می‌کند. عشقی که شاید متفاوت باشد با عشق‌هایی که مردم زمانه‌اش خریدوفروش می‌کنند.
 
«شهر شرنگ»
این رمان امین حسینیون را نشر ثالث منتشر کرده است. اگر به ژانر معمایی پلیسی علاقه دارید از رمان «شهر شرنگ» خوشتان خواهد آمد. مردی که تازه از حبس آزادشده است درگیر ماجرای آدم‌ربایی می‌شود که باید به‌عنوان کارآگاه خصوصی مادر و دختری را به هم برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها