شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
چرا شیراز را شهر شعر و ادب می‌دانند؟

هر ساله این شهر پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد که تنها به دلیل بازدید از نزدیک و تحقیق درباره این شاعران بزرگ، شیراز را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب می‌کنند، از این رو می‌توان لقب شهر شعر و ادب را به شهر شیراز اطلاق کرد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رزرو هتل در ایران و شهر زیبای شیراز همینطور آمار بالای گردشگران تور شیراز، به خوبی نشانگر اهمیت بسیار زیاد این شهر می باشد. اگر کمی به استقبال گردشگران از شهر شیراز دقت کنید، متوجه خواهید شد که امروزه آن را به عنوان یکی از پنج شهر اصلی در کشور ایران نیز می دانند.

هتل های شیراز نه تنها توسط گردشگران ایرانی، بلکه آمار رزرو بالا از سمت گردشگران خارجی دارد. حال به نظر شما دلیل این اهمیت بالا چیست و چرا توریست ها علاقه خاصی به شهر شیراز نشان می دهند؟ همانطور که می دانید در شهر شیراز آرامگاه های متعددی از دانشمندان، شاعران و ...... وجود دارد. این افراد نه تنها مشهور در ایران بلکه شهرت جهانی دارا می باشند.  

از این رو می توان لقب شهر شعر و ادب را به شهر شیراز اطلاق کرد. هر ساله این شهر پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد که تنها به دلیل بازدید از نزدیک و تحقیق درباره این شاعران بزرگ، شیراز را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب می کنند. ما در ادامه این مطلب سعی داریم تا چند نمونه از آرامگاه های حائز اهمیت در شیراز را معرفی کنیم. با ما همراه شوید.
 

حافظ و سعدی، مهم‌ترین شاعران فارسی زبان در شیراز
حافظ و سعدی دو شاعر بزرگ ایرانی از مشهور ترین و مهم ترین شاعران به نام در دنیا هستند که آرامگاه این دو عزیز بزرگوار در شهر شیراز قرار گرفته است. نام این افراد را قطعا بارها و بارها شنیده اید و در هر کتاب و یا مقاله ادبی شعر هایی از آن ها را نیز خوانده اید.
نمای زیبای آرامگاه شاعر بزرگ حافظ در نگاه اول هر بیننده ای را برای لحظه ای خیره خواهد کرد. معماری زیبا به همراه باغی پر از گل کاری رنگا رنگ حسی شاعرانه و لذت بخش را در زمان مراجعه به شما منتقل می کند؛ به گونه ای که علاقه مند می شوید ساعت ها وقت خود را در این باغ سپری نمایید.
آرامگاه سعدی ملقب به سعدیه به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر شیراز شناخته می شود. شخص شاعر در اواخر زندگی خود در این مکان میزیست. در سراسر آرامگاه سعدی شما می توانید اشعاری از این شاعر بزرگ را مشاهده کنید که به زیبایی بر دیواره های آن نقش بسته اند. یکی دیگر از شاعران بزرگ شیرازی به نام شوریده شیرازی نیز در محل آرامگاه سعدی دفن شده است که هنگام بازدید از مزار شاعر می توان از این فرد بزرگ نیز دیدن کرد.

 

آرامگاه سعدی در شیراز

رزرو هتل شیراز را چگونه نزدیک به اماکن مهم انتخاب کنیم؟
رزرو هتل شیراز همانطور که در بالا ذکر شد، از اهمیت بسیار بالایی نزد گردشگران برخوردار است که البته با توجه به تعداد بالای هتل های شیراز ممکن است انتخاب کمی سخت باشد. ولی پرشین هتل بهترین هتل های شیراز را به شما معرفی خواهد نمود تا اقامتی مطلوب تر را تجربه نمایید.

هتل بزرگ شیراز و هتل زندیه شیراز از جمله هتل های 5 ستاره شیراز هستند که با کیفیت بسیار بالا آماده خدمت رسانی به گردشگران بوده و به اماکن دیدنی نیز دسترسی دارند. هتل زندیه شیراز به آرامگاه شاهچراغ و هتل بزرگ شیراز به باغ عفیف آباد و آرامگاه حافظ دسترسی خوبی دارد.

بیشتر بدانید : تبریز مهد تمدن و شهری رویایی در ایران

تخت جمشید، بزرگ ترین اثر تمدن ایرانی
شیراز علاوه بر شهر شعر و ادب به عنوان یکی از مهم ترین شهر ها با ریشه تمدن در ایران نیز مشهور است. دلیل این تمدن مهم شیراز وجود بزرگ ترین و منحصر به فرد ترین آثار اصیل ایرانی در نزدیکی این شهر می باشد. منظور از این اثر تمدن، تخت جمشید است که آن را پایتخت تمدن کشور نیز می دانند.

هرساله گردشگران بسیاری از خارج ایران برای بازدید از اولین شهر متمدن جهان به استان فارس سفر می کنند و پس از آن شهر شیراز را نیز برای توقف و اقامت انتخاب خواهند کرد. از این رو هتل های بسیاری از جمله هتل زندیه و هتل بزرگ در این شهر برای پذیرایی از گردشگران و توریست های عزیز ایجاد شده است که بهترین سفر را برای آن ها فراهم خواهند کرد.
 

هتل بزرگ شیراز نزدیک باغ عفیف آباد

آیا می توان رزرو تور شیراز را به راحتی انجام داد؟
شیراز دارای یکی از بزرگترین و مجهز ترین فرودگاه های کشور به نام فرودگاه شهید دستغیب می باشد که سفر به این شهر را برای گردشگران بسیار آسان کرده است. اما موضوعی که باید درباره آن دقت داشته باشید، رزرو تور مناسب از سایت معتبر می باشد که البته کار چندان سختی نخواهد بود.

سایت پرشین هتل (www.epersianhotel.com ) به عنوان یکی از معتبر ترین سایت های موجود برای رزرو تور شیراز، با بیش از 30 سال سابقه در امر هتل داری و رزرو هتل مطمئن ترین انتخاب برای شما به حساب می آید. بای کسب اطلاعات و مشورت با کارشناسان سایت می توانید با شماره تلفن 02143000020 تماس حاصل فرمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها