شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
انتشار مجموعه شعر یک کتابدار

مجموعه شعر «پری روی خواب‌های خام»، اثر علی علیمحمدی از سوی موسسه آموزشی تالیفی ارشدان راهی بازار کتاب شده است.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برای تنظیم این دفتر شعر فارغ از جریانات پیچیده تفکر و نظام حاکم بر شعر و شاعری عمل شده و با زبانی ساده، ولی مفاهیمی عمیق تنها به یک چیز می­‌پردازد، آن هم عشق ورزیدن است.

این مجموعه شامل 120 قطعه شعر سپید است که با حال و هوایی عاشقانه نوشته شده است و موضوعات متفاوتی دارد که سعی شده به همه­ آنها از زاویه عشق نگریسته شود.

علی علیمحمدی در خصوص این مجموعه شعرش به ایبنا گفت: گاهی پرداختن به بعضی از کارها و مشغول شدن به پاره‌­ای امور، ما را از آنچه علاقه‌­مندی ذاتی می‌­نامیم جدا می­‌کند. وقتی بعد از سال­‌ها فراغتی پیدا می‌کنی و به خودت می­‌آیی، می‌­بینی از دنیای وجودی خودت چقدر فاصله گرفتی.

وی ادامه داد: اگرچه از سال­‌ها پیش بازی با واژه­‌ها را خیلی دوست داشتم و ترکیب معانی برای بیان خواسته­‌های خود احساس لذت‌بخشی برایم به ارمغان می‌­آورد، اما هیچ وقت به صورت جدی پرداختن مفهومی با بهره‌­مندی از بار معنایی واژه‌­ها به شکلی که شنونده را با شنیدن آن در پایان کلام به حسی توام با لذت منتهی کند، دغدغه اصلی­‌ام محسوب نمی‌­شد؛ اتفاقی که چند سالی است به صورت جدی برایم افتاده، و رنگ واقعیت به خود گرفته است.

این کتابدار در توضیح دلایل انتشار مجموعه شعرش گفت: هیچ وقت خود را شاعری شش دانگ محسوب نکرده و نمی‌­کنم، اما آنچه اسلوب شاعری را شکل می­‌دهد این است که همیشه در گشت و واگشت احساسات شاعرانه و در داد و دهش شعور طبیعی و غیرطبیعی، عناصری کسب و یا سلب می­‌شوند تا در منزل بعدی بستر ساز اندیشه­‌ورزی برای او شوند.
 
در یکی از آثار این کتاب می‌خوانیم:
«بهانه گیر شده‌ای
چون کودکان
و کم پیدا
همانند پریان دریایی
شاید هم
در واژه‌های از ما بهتران پنهان ...!
راستش را بگو
تکّه کلام کدام شاعر شدی
که مجوز حضورت در عاشقانه‌هایم
باطل شده!»
 
علی علیمحمدی متولد 1349 در تهران است و در مقطع کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی تحصیل کرده است. وی علاوه بر مطالب تحقیقی در حوزه‌های مختلف مهارت آموزی کودکان و نوجوانان، یکی دیگر از علاقه‌مندی‌هایش نوشتن شعر و متن‌های ادبی است. او تا کنون دو دفتر شعر سپید را به چاپ رسانده که با عناوین «پری روی خواب‌های خام» و «بانوی قصه‌های ناتمام»‌ عرضه شده است.
 
مجموعه شعر «پری روی خواب‌های خام»، اثر علی علیمحمدی در 151 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به‌بهای 35 هزار تومان از سوی موسسه آموزشی تالیفی ارشدان راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها