شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
سفیر مکزیک در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر گسترش روابط فرهنگی دو کشور تأکید کرد

«گییرمو آلخاندرو پونته اوردوریکا» سفیر مکزیک در جمهوری اسلامی ایران در پیامی اختصاصی به نمایشگاه مجازی کتاب تهران از برگزارکنندگان اولین نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران تشکر و از حضور در این نمایشگاه ابراز خرسندی نمود.

به گزارش خبرگزاری کتاب‌(ایران)، «گییرمو آلخاندرو پونته اوردوریکا» سفیر مکزیک در جمهوری اسلامی ایران در پیامی اختصاصی به نمایشگاه مجازی کتاب تهران از برگزارکنندگان اولین نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران تشکر و از حضور در این نمایشگاه ابراز خرسندی نمود.
در بخشی از پیام ایشان امده است: «من به عنوان سفیر مکزیک در ابتدا بابت این دعوت از برگزارکنندگان نمایشگاه مجازی کتاب تهران کمال تشکر را دارم. بیش از هر چیز می‌خواهم از دکتر ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به دلیل دعوت محبت‌آمیزشان از این سفارت برای شرکت در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و نیز ازسرگیری گفت‌وگوی پربار و ادامه همکاری با ما در زمینه فرهنگی تشکر کنم.»
همچنین ایشان ضمن اشاره به سابقه دوازده‌ساله حضور مکزیک در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادوار گذشته، شرکت در نخستین نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران را -که امسال به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شده است- فرصتی مغتنم برای تبادل فرهنگ غنی دو کشور دانست. 
وی همچنین به نقش نمایشگاه‌های کتاب در سراسر جهان - به عنوان ابزاری برای انتقال دانش-  تأکید کرد و ابراز امیداوری نمود که در آینده نزدیک بتوانیم به شرکت حضوری و فیزیکی در نمایشگاه‌های کتاب برگردیم؛ چراکه چیزی جایگزین ارتباط میان افراد نمی شود.
سفیر محترم مکزیک در بخشی دیگری از پیام خود و با توجه به همزمانی نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران با بزرگداشت فیلسوف و نویسنده برجسته مکزیکی"واسکونسلوس" به معرفی ایشان پرداخت.
همچنین در خاتمه، هدف از مشارکت مکزیک در این رویداد را کمک به گسترش روابط فرهنگی و دوستی با ایران دانست؛ چراکه هر دو کشور مهد اقوامی با ریشه‌های اجدادی و فرهنگ های هزاران‌ساله هستند وگفت‌وگوی میان دو فرهنگ را ضروری دانست؛ زیرا می‌تواند به شناخت بیشتر آنها از یکدیگر کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها