سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
علی(ع)؛ ثروت حیات و ممات

کتاب «علی(ع) ثروت حیات و ممات» اثر علی ملک عباسی از سوی انتشارات دفتر فرهنگی «منیب» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پیشگفتار کوتاه مولف این اثر آمده است: «انگیزه تألیف این اثر، به دورانی از سنین نوجوانی بازمی‌گردد که عشق و علاقه وافری به امیرالمؤمنین علی(ع) و دفاع از حقانیت ایشان در وجودم شکل گرفت. این عشق و علاقه، با تربیت مستقیم علامه علوی (استاد علی­ اصغر کرباسچیان) و آثار علامه محمدتقی جعفری در درونم شعله­ ور شد. از این­ رو، از همان اوان، بارها به شکل نامه و مقاله مستقل در پاسخ به منتقدین ولایت آن حضرت در جمع اطرافیان و دوستان دوران نوجوانی­ ام، بروز داشته است.

بر آن شدم که به رسم یادبود همسرم (که در مسیر یاری رسانی به محرومان به بیماری مهلک کرونا مبتلا  شد و وفات کرد)، کتابی درباره مولا علی(ع) گرد آورم. آرزوی چاپ کتابی در وصف یگانه تاریخ، حکمت و معرفت و عرفان و شجاعت و صبر و بردباری، جامه عمل پوشید و اینک به زیور طبع آراسته ­شده‌است. سخنم، «علی(ع) در نگاه دیگران» بود که جاذبه بیشتری برای خواننده و نسل کنونی داشته باشد. اما کمتر میسر شد و بیشتر به ذکر عظمت روحی و روانی مولا در کلام پیامبر(ص) و نهج‌البلاغه، نگاه اندیشمندان و سخنان حکمت ­آمیز ایشان در کتاب پرداخته‌ام.»



فهرست کتاب حاوی عناوین مختلفی است که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: امام علی(ع) انسان کامل و نمونه و دارای اوصاف حمیده، فلسفه و اصول حکومتداری از دیدگاه امام علی(ع)، نظام خطوط اصلی حکومت اسلامی از دیدگاه امام علی (ع)، اوصاف زمامداران، هشدار امام به علل و آفت‌های سقوط حکومت‌ها، جوانی، بهار عمر، جوان کیست و جوانی چیست؟، علل و عوامل سقوط جوانان،  خودباختگی، خودبزرگ‌بینی و خودستایی، شبهات واخورده، هدف و عوامل صعود یک جوان، دینداری و ارتباط با دینداران، تعهد توأم با تخصص، خلاقیت و نوآوری، خودباوری و خودشکوفایی، برنامه‌ریزی و وقت‌شناسی، ملکوتی شدن از یک سو و ملحد ماندن از سوی دیگر، علی(ع) از زبان شاگردان، صبر از نگاه علی (ع).

مولف دراین کتاب کوشیده است تا بازبانی ساده، روان و همه فهم در موضوعاتی که انتخاب نموده، اندیشه و سلوک عملی امام اول شیعیان(ع) را برای خوانندگان شرح و تبیین کند.

کتاب «علی(ع) ثروت حیات و ممات» اثر علی ملک عباسی از سوی انتشارات دفتر فرهنگی «منیب» با شمارگان هزار نسخه منتشر و روانه بازار نشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها