دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
حضرت فاطمه (س) از کار مردم گره‌گشایی می‌کرد

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستانه مقدس حضرت معصومه (س) گفت: گره‌گشایی از کار مسلمانان حتی یهودیان و مسیحیان، تبلیغ و دفاع از حریم ولایت و امامت از ابعاد اجتماعی شخصیت حضرت زهراء (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، محفل شعرخوانی و نشست کتابخوان «بانوی بی‌نشان» به مناسب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) با همکاری کتابخانه آستانه مقدس حضرت معصومه (س) و محفل ادبی پروین اعتصامی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی فتح‌الله زاده، مدیر کتابخانه موزه و مرکز اسناد آستان مقدسه حضرت معصومه (س)، محمد عباسی یزدی، مدیر کتابخانه آستان مقدسه حضرت معصومه (س)، عاطفه جوشقانیان، دبیر محفل ادبی پروین اعتصامی و جمعی از کتابداران کتابخانه آستانه و شاعران استان قم برگزار شد.
 
در این نشست مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدسه حضرت معصومه (س) ضمن ذکر فضائل، کرامت و جایگاه حضرت زهرا (س)، به بیان ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و گفت: توجه به سه بُعد فردی، خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا (س) برای نسل کنونی بسیار حائز اهمیت است. از لحاظ فردی ایشان شخصیتی با حیاء، با اخلاق و همسری نمونه بودند.
 
وی سپس به جایگاه حضرت زهرا (س) در دنیا و آخرت اشاره کرد و افزود: هنگام عبور حضرت زهرا (س) در آخرت به همگان امر می‌شود چشمان خود را ببندند و این بدین معناست که حتی نگاه به ایشان شایستگی می‌خواهد.
 
حجت‌الاسلام فتح‌الله‌زاده به بُعد خانوادگی حضرت زهرا اشاره و بر خانه‌داری، مادری، عطوفت، سخت‌کوشی و تربیت فرزندان ایشان تاکید کرد و ادامه داد: گره‌گشایی از کار مسلمانان حتی یهودیان و مسیحیان، تبلیغ و دفاع از حریم ولایت و امامت از ابعاد اجتماعی شخصیت حضرت زهراء (س) است.
 
وی در پایان سخنانش به ذکر سه توصیه از حضرت زهرا (س) که برای امروز ما نیز راهگشاست، پرداخت و یادآور شد: اولین توصیه تسلیم نشدن در مقابل ظلم است. دومین توصیه نپذیرفتن توهین و تحقیر دشمنان و همچنین پایبندی به اصول اولیه اسلام سومین توصیه ایشان به مسلمین بود.
 
در ادامه عاطفه جوشقانیان، دبیر محفل ادبی پروین اعتصامی، راضیه جبه‌داری و مینا شیرخان از شاعران استان قم به شعرخوانی در مدح و منقبت حضرت زهراء (س) پرداختند.
 
در بخش دیگری از این برنامه، کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان‌های یزد، لرستان و سیستان و بلوچستان به معرفی کتاب‌های مرتبط با حضرت زهرا (س) پرداختند. ایمان مطهری‌نیا از استان یزد، حدیث گودرزی از استان لرستان، حسین بهراد و فاطمه خردمند از استان سیستان و بلوچستان، به ترتیب کتاب‌های «خاطر نازک گل» اثر حسین سیدی، «گزارش لحظه به لحظه از شهادت حضرت زهرا (س)«اثر محمدرضا انصاری، «درسنامه‌های فاطمیه» اثر علی لباف، و «سیمای فاطمه الزهرا (س)» نوشته محمدرضا اکبری را معرفی کردند.
 
همچنین در این نشست لیدا شفیعی و مرضیه صدیق، کتابداران کتابخانه آستانه مقدس حضرت معصومه (س)، به صورت حضوری به معرفی کتاب‌های «آفتابی در سایه: خطابه حضرت زهرا (س) در واقعه فدک» ترجمه سیدجعفر شهیدی و «زندگینامه حضرت زهرا از منظر شیعه و اهل سنت» اثر سیدحسن زواری پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها