یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
تماشای زیباترین روستاهای تبریز با تریپ

تبریز یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران است. از تنوع جاذبه‌های گردشگری، هوای عالی و انواع خوراکی ها، مسافرتی خاطره انگیز برای شما رقم می‌زند. برای دیدن مکان‌های خارق‌العاده منطقه، فقط در شهر نمانید. سفر به زیباترین روستاهای تبریز، شما را با جلوه‌های کم‌نظیری از آذربایجان روبه‌رو می‌کند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) تبریز یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران است. از تنوع جاذبه‌های گردشگری، هوای عالی و انواع خوراکی ها، مسافرتی خاطره انگیز برای شما رقم می زند. برای دیدن مکان های خارق العاده منطقه، فقط در شهر نمانید. سفر به زیباترین روستاهای تبریز، شما را با جلوه های کم نظیری از آذربایجان روبرو می کند.

روستای زیرزمینی
اگر فقط کندوان را به عنوان روستایی شگفت در تبریز می شناسید، باید به روستای حیله ور بروید تا با روستایی زیرزمینی آشنا شوید. این روستای عجیب در فاصله یک ساعتی از تبریز قرار دارد. خانه های قدیمی این روستا به صورت زاغه هایی در زیر زمین حفر شده اند. بعضی علت این کار را محافظت در برابر دشمنان می دانند. حیله ور در فاصله نزدیک با روستای کندوان قرار دارد. شما می توانید پس از بازدید از این روستای تاریخی به کندوان بروید و شب را در هتل سنگی روستای حیله اقامت کنید. برای تهیه بلیط تبریز، زمان سفر شما در قیمت تاثیرگذارست. تبریز تاریخ ایران است در قامت معماری و فرهنگ. شما به شهر موسیقی و تمدن قدم گذاشته‌اید. شهر کاخ‌ها و مساجد و خانه‌های کهن، از مسجد کبود تا ارگ ‌علیشاه و خانه مشروطه، سفری به غنی‌ترین دست‌ساخته‌های معماران این بوم است. کافی‌ست در بازار قدم بزنید تا گنجینه‌ای از قالی‌ها و سیاه قلم‌ها، ادویه ها و... یادگارهای جاده ابریشم را از نزدیک ببینید. اینجا زادگاه قوم آذری ایران آفریننده حماسه‌ها و عاشقانه‌‌ها است پس به روایت عاشیق‌ها گوش بسپارید. تبریز با تاریخ درخشانش اولین‌های بسیاری دارد: اولین چاپخانه، اولین مدرسه مدرن...یادتان باشد فرهنگ غذایی تبریز متنوع و غنی است، خوردن بهترین کوفته‌ها ،کبابها، باقلواها و باسلق‌های ایران را از دست ندهید. بهترین زمان برای سفر به تبریز، تابستان و مخصوصا در ماه شهریور است.
 

روستای حیله ور تبریز، اعجاببرانگیزترین روستای ایران

روستای صفوی
یکی از روستاهای تاریخی تبریز روستای اشتبین است. این روستا که از دوران صفوی به یادگار مانده در دامنه کوه قرار گرفته است. اشتبین با معماری پلکانی و بالکن‌هایی خوش منظره، زیباترین منظره را خلق می کند. چندین اثر تاریخی مانند آرامگاه حکیم نباتی و کتیبه‌های مرمرین در این روستا وجود دارد. اشتبین در فاصله 4 ساعتی از تبریز قرار دارد. برای رسیدن به این مقصد گردشگری می توانید اول به جلفا بروید و سپس در مسیر ارس به سمت منطقه بروید. فراموش نکنید اقامت در خانه های بومگردی روستا به سفر شما حال و هوای دلچسبی خواهد داد.
روستای پلکانی
اگر از تبریز به سمت جلفا راهی شوید، باید به روستای پلکانی زنوزق سری بزنید. این روستای زیبا با معماری بومی به ماسوله آذربایجان معروف است. خانه های روستا بر روی تپه ای شکل گرفته و منظره چشم نوازی دارد. زنوزق، روستایی چهار فصل است. شما در هر فصلی به زنوزق سفر کنید با مناظر متفاوتی روبرو خواهید شد. ولی بهترین شرایط آب و هوایی سفر به این مطقه، فصل تابستان است. قبرستان روستا از جاهای قدیمی است که هنوز سنگ قبرهای تاریخی آن به جا مانده است.
روستای جادویی
یکی از روستاهای شگفت انگیز تبریز، روستای چراغیل است. این روستای منحصربفرد در فاصله 1 ساعت و نیمی شهر تبریز قرار دارد و شما به راحتی می توانید از آن بازدید کنید. معماری چراغیل در دل سنگ ها شکل گرفته اما متفاوت از کندوان است. یکی از مکانهای دیدنی روستا، مسجد سنگی است. فضایی خاص که بدون مصالح ساختمانی و فقط با تراش خوردن سنگ‌ها ایجاد شده است. اگر می خواهید تابستان بلیط هواپیما تهران تبریز خریداری کنید، از یک ماه قبل نسبت به تهیه بلیط اقدام کنید. تبریز از مهم‌ترین کلانشهرهای ایران است و پروازهای منظمی از تهران به تبریز دایراست. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما تهران به تبریز را خرید کنید با مراجعه به سایت تریپ به صورت 24 ساعته می‌توانید از آخرین پروازها مطلع شوید. پرواز تهران به تبریز همه روزه از ساعت 6 صبح تا 9 شب از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد فرودگاه بین‌المللی تبریز صورت می‌گیرد. در نظر داشته باشید که در فصل سرد سال و کاهش گردشگران، شانس خرید بلیط چارتر بیشتری خواهید داشت. فرودگاه بین‌المللی تبریز با نام فرودگاه شهید مدنی نیز شناخته می‌شود و در رده فرودگاه‌های درجه یک ایران قرار دارد.
 

بخشی از روستای چراغیل تبریز
 

روستای مرزی
در حاشیه رود ارس، روستاهای زیادی قرار دارند. یکی از قدیمی ترین آنها روستای تاریخی کردشت است. از دیدنی های معروف روستا، مجموعه تاریخی کردشت است. این مجموعه ارزشمند دارای فضاهای متعدد چون حمام، مسجد، دیوانخانه و ... است که نشان از اهمیت کردشت در گذشته دارد. بازدید از  این آثار معماری در دورترین خط مرزی ایران، قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.  قلعه قدیمی روستا سرگذشت پر فراز و نشیبی دارد. کردشت با مرز ارمنستان چند کیلومتر فاصله دارد. به خاطر همین در دوران قاجار، قلعه کردشت دارای موقعیت استراتژیک بوده و  استفاده دفاعی و نظامی داشته است. برای رفتن به این روستا می توانید از مسیر خاروانا بروید و از مناطق بی نظیر طبیعی لذت ببرید.
 

معماری‌های موجود در روستای مرزی کردشت

سخن آخر
برای تهیه بلیت هواپیما لازم است نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود مطلع باشید تا بتوانید مناسبترین قیمت را پیدا کنید.  بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها