شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
ساعت کار کتابخانه‌های عمومی در یزد به روال عادی برگشت

با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و بر اساس بخشنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ساعت کار کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های یزد، بهاباد، اردکان، میبد و اشکذر با قرار گرفتن در منطقه آبی (کم‌خطر)، به روال عادی بازگشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، معاونت اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخشنامه‌ای ساعت کار  کتابخانه‌ها و نحوه فعالیت کارکنان ستادی و کتابدار این نهاد در شهرستان‌های آبی (کم‌خطر) کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، کتابخانه‌های مناطق آبی (کم‌خطر) مطابق روال قبل در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 18 و در روزهای پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 13 در دو شیفت صبح و عصر دایر خواهند بود و کتابداران این کتابخانه‌ها نیز به‌طور کامل در محل کار خود حضور خواهند داشت.

کتابخانه‌های مناطق آبی یا کم‌خطر کشور، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امانت کتاب خواهند پرداخت و اعضا نیز می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها، از خدمات بخش‌های مختلف آنها بهره‌مند شوند.

براساس بخشنامه نهاد، تمامی سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها در شهرستان‌های کم‌خطر نیز با 30 درصد ظرفیت فعال هستند.

شهرستان‌های قرمز، نارنجی و زرد نیز همچنان بر اساس دستورالعمل‌های پیشین اعلام شده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی عمل خواهند کرد.

در حال حاضر شهرستان‌های بهاباد، اردکان، میبد، اشکذر و یزد در منطقه آبی و شهرستان‌های بافق، خاتم، تفت، مهریز و ابرکوه در منطقه زرد قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط