جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کتابخانه‌های عمومی استان فارس مجری طرح «الو کتاب» می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از اجرای طرح ارسال کتاب با عنوان «الو کتاب» خبر داد و گفت: با اجرای این طرح روند امانت کتاب به اعضا به شیوه ارسال آثار درخواستی کاربران به درِ منازل اعضا انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری با اشاره به اجرای طرح «الو کتاب» در استان فارس اعلام کرد: این طرح در راستای برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات امانت غیرحضوری به اعضا انجام شده‌ است و در فاز نخست طرح در ۱۰ شهرستان فارس انجام می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا، وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی تغییر کرد و بسیاری از خدمات کتابخانه‌ها غیرحضوری شده است. یکی از دغدغه‌های همیشگی کتابخانه‌های عمومی رساندن کتاب به دست مخاطبان بود.
 
وی افزود: طرح «الو کتاب» ازسوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و در راستای رسالت کتابخانه‌های عمومی در تامین نیاز کتابخوانی کاربران و فراغت فرهنگی عمومی مردم برنامه‌ریزی شده است.
 
منوچهری اضافه کرد: بدین منظور به‌منظور جلوگیری از انتشار این ویروس و حفظ سلامت عموم جامعه در کتابخانه‌های عمومی، خدمات تحویل کتاب درِ منزل در مرحله اول به صورت پایلوت در شیراز و 9 شهرستان دیگر انجام می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح تمام موازین بهداشتی رعایت می‌شود، اضافه کرد: کاربران کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با جست‌وجو در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی، کتاب‌های مدنظر خود را به کتابخانه‌های مشمول این طرح اعلام کنند؛ کتاب‌های درخواستی کاربران با رعایت موازین بهداشتی آماده‌سازی و به آدرس محل سکونت کاربران  ارسال می‌شود.
 
منوچهری با بیان اینکه طرح یادشده به صورت پایلوت در کتابخانه عمومی ابوریحان شیراز با عنوان «الو کتاب» اجرا می‌شود، اضافه کرد: در شهرستان‌های آباده، اوز، داراب، خرامه، لارستان، گراش، فیروزآباد، سرچهان و قیروکارزین نیز این طرح در دست اجراست.
 
وی با تاکید بر اینکه رساندن کتاب به دست مخاطبان از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی است، گفت: این طرح به‌زودی در تمامی شهرستان‌های فارس اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها