پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کتاب وجه اشتراک کانون و نهاد کتابخانه‌هاست

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به عنصر دوست‌داشتنی کتاب آن را وجه اشتراک کانون و نهاد کتابخانه‌ها برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با هدف هم‌افزایی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کودکان و نوجوانان تفاهم‌نامه همکاری از سوی سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به امضا رسید.
 
سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر تشابه جنس کارهای فرهنگی و وجود دغدغه مشترک دو مجموعه، بیان کرد: حوزه فرهنگ، حوزه‌ای مظلوم و مغفول، نه تنها در قم، بلکه در کل کشور است.
 
وی از حضور و فعالیت کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: اکثر کتابخانه‌های‌ عمومی تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌ها، دارای صفحات اینستاگرام بوده که فعالیت‌ و تولیدات محتوایی خود را در آن منتشر می‌کنند.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر کمبود شدید فضای کتابخانه عمومی در شهر قم، یادآور شد: در اکثر کتابخانه‌های عمومی استان و کشور، بخش مجزای کودک و نوجوان ایجاد شده است و کودکان و نوجوانان، پای پدر و مادر را نیزبه کتابخانه باز کرده‌اند که بسیار نویدبخش است. در این الگو، کتابخانه‌ها در حال تبدیل به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال خواهند بود که باعث تغییر و ارتقای وضعیت اجتماعی می‌شود.
 
حامد حجتی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ضمن استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه و هم‌افزایی دو مجموعه به ویژه در حوزه کودک و نوجوان، بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر دو مقوله بسیار مهم در جامعه هستند. اگرچه فرهنگ و هنر در حوزه سیاسی نقش زیادی ندارند، اما در گسترش فضاهای اجتماعی و شکل‌گیری آینده نقشی بسیار تأثیرگذار دارند؛ از این رو نیازمند توجه بیشتر و ارائه برنامه منسجم است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تأکید کرد: وجه مشترک دو مجموعه، عنصر دوست‌داشتنی کتاب است و امیدوارم که با هم‌افزایی و همکاری حول کتاب اتفاقات بزرگی در استان شکل گیرد.

وی افزود: در کانون علاوه بر توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی، حدود 50 فعالیت متنوع تعریف شده است که منجر به کشف استعداد کودکان و نوجوانان می‌شود.
 
حامد حجتی در این نشست همچنین به شرایط خاص کنونی جامعه و بیماری کرونا نیز اشاره کرد و بیان کرد: در شرایط کرونا، تمام برنامه‌های فرهنگی و استعدادیابی کانون به صورت برخط اجرا می‌شود و یکی از برکات استفاده از فضای مجازی، عمومی‌تر شدن فضاهای اختصاصی در کانون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها