سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
تمدید مهلت ارسال آثار داستانی به نهمین دوره جایزه ادبی یوسف

مهلت ارسال آثار به نهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت اسلامی) تا پایان دی‌ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس این استان از تمدید مهلت ارسال آثار به نهمین دوره جایزه ادبی یوسف خبر داد و گفت: نویسندگانی که تاکنون موفق به ارسال آثار نشده‌اند، می‌توانند تا پایان دی آثار خود را به دبیرخانه استانی ارسال کنند.

سیدسالم نظری به شرایط شرکت در این دوره از جایزه ادبی یوسف اشاره کرد و افزود: موضوع اصلی داستان‌های ارسالی باید دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت (ع)، عبرت‌های مقاومت و بیداری اسلامی باشد، ضمن اینکه بخش ویژه جشنواره با موضوع مدفعان سلامت برگزار می‌شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد صفحه‌های اثر باید از ۱۵ صفحه (حدود چهار هزار کلمه) تجاوز نکند، اضافه کرد: داستان‌های ارسالی باید قبلا در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه، سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتشر نشده باشد.

نظری با تاکید بر اینکه توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداخت به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، شهدای «مدافع وطن، مدافع حرم و مدافعان سلامت» و استفاده از زبان و گویش‌های محلی و منطقه‌ای، امتیاز ویژه دارد، گفت: بخش ویژه جایزه، به طور جداگانه داوری و به دو اثر برتر، جایزه جداگانه اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۹ به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به آدرس یاسوج، خیابان شاهد ۱۱، پلاک هشت یا به آدرس پست الکترونیک این اداره‌کل (bonyadyasouj۲۰۱۵@gmail.com) ارسال کنند، ضمن اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز به شماره ۰۹۲۱۶۷۳۰۷۳۶ ارسال کنند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آثار باید به صورت تایپی و در دو قالب ورد و pdf ارسال شود، یاداور شد: محدودیتی از نظر کمی برای ارسال آثار وجود ندارد و لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، آدرس پست الکترونیکی و شماره تماس حتما در انتهای داستان درج شده باشد.

نظری با بیان اینکه آثار برگزیده به دبیرخانه کشوری نهمین دوره جایزه ادبی یوسف ارسال می‌شود، به جوایز ملی این دوره اشاره داشت و افزود: جایزه نفر اول «سه میلیون تومان»، نفر دوم «دو میلیون تومان» و نفر سوم «یک میلیون تومان» و همچنین جایزه بخش ویژه «مدافعان سلامت» برای اثر برتر و اثر تقدیری به ترتیب ۲ و ۱.۵ میلیون تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها