دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
مجموعه آثار شاعران خوشنویس خراسان به‌زودی منتشر می‌شود

مدیرمسئول انتشارات قاف مشهد الرضا (ع) از انتشار اثری از شاعران خوشنویس خراسان در آینده نزدیک خبر داد.

مهدی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد:‌ از سال ۱۳۹۶ کار تحقیق پیرامون شاعران خراسان را آغاز کردم. ابتدا در نظر داشتم که تذکره‌ای از شاعران با دست خط خودشان را گردآوری کنم. در این رابطه برگه‌هایی یکنواخت را تهیه و در جلسات ادبی حضوری از شاعران نمونه شعر باخط خودشان همراه باعکس و مشخصات فردی تهیه کردم.

وی ادامه داد:‌ پس از مدتی با چند شاعر آشنا شدم که خوشنویس بودند. در این رابطه تحقیق کردم تا ببینم آیا تا به حال کسی از شاعران خوشنویس، اثری کار کرده است؟ در این مورد فقط کتاب «تذکره الخطاطین» میرزا سنگلاخ خراسانی را دیدم که آثار ۴۲ شاعر و خوشنویس از قرن ۴ تا ۱۳ قمری را آورده است. در این اثر مولف، نمونه خط شاعران خوشنویس را به آثارشان ارجاع داده است.

این پژوهشگر با اشاره به اقدامات انجام شده در این ارتباط، گفت: این بود که همزمان با تحقیق اولیه شاعران خوشنویس خراسان را احصا کردم که تاکنون ۳۰ نفر در خراسان بزرگ شناسایی و با آنها ارتباط گرفته‌ام. از این ۳۰ نفر، دو خانم، دو روحانی و یک نفر تیمسار بازنشسته ارتش  است و تاکنون حدود ۲۰ نفر آثار خود را ارائه کرده‌اند که امیدوارم حداکثر تا پایان بهمن‌ماه ۹۹ سایر هنرمندان نیز آثارشان را به دستم برسانند.

مدیرمسئول انتشارات قاف مشهد الرضا (ع) در پایان گفت: بعد از جمع‌آوری آثار، نوبت به چاپ کتاب می‌رود و امیدوارم که در بهار ۱۴۰۰ بتوانیم این اثر را به بازار عرضه کنیم. همچنین از هنرمندان شاعر و خوشنویسی که موفق به شناسایی آنها نشده‌ام تقاضا دارم از طریق نام کاربری anisgh@ در تلگرام، خودشان را معرفی تا در اسرع وقت با آنان ارتباط گرفته و از آثارشان در این مجموعه بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها