شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
یاحقی «دیبای پیروزه» را بر تن کتابفروشی‌ها کرد

کتاب «دیبای پیروزه» گزیده و شرح متون تاریخی فارسی، جدیدترین اثر محمدجعفریاحقی ، نویسنده و استاد ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، تازه‌ترین اثر محمدجعفر یاحقی برگزیده‌ای از متون تاریخی با تأکید بر تاریخ بیهقی با شرح و توضیح و مقدمه ای جامع است.

ضرورت آشنایی دانشجویان ادبیات فارسی با حوزه‌های مختلف ادبی به‌صورتی تخصصی و در عین حال ساده و دلپذیر بر کسی پوشیده نیست. یکی از زمینه‌های تحقق این آشنایی آگاهی از دانش تاریخ‌نویسی و کتاب‌های مربوط به تاریخ و سرگذشت پیشینیان است.

خوشبختانه تاریخ‌هایی که به زبان فارسی در دوره‌های مختلف نوشته شده است، به همه قلمرو زبان فارسی و نه لزوماً ایران جغرافیایی امروز تعلق دارد؛ قلمروی که از آسیای صغیر (آناتولی یا ترکیه فعلی) و صفحات غرب و جنوب غرب و مرکز ایران کنونی تا خراسان تاریخی و آسیای میانه و شبه‌قاره هند را دربرمی‌گیرد.

در بخش معرفی و انتخاب قطعات این کتاب، بنا بر طرح درسی که به این منظور در کمیته برنامه‌ریزی زبان و ادبیات فارسی پیش‌بینی شده بود، به تواریخ فارسی با تأکید بر تاریخ بیهقی پرداخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها