دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
«شب‌های روشن» چراغ پردیس کتاب اصفهان را روشن نگاه داشت

پرفروش‌های پردیس کتاب اصفهان در فصل پاییز اعلام شد و کتاب «شب‌های روشن» در صدر این جدول قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، در شرایط رکود و قرنطینه پاییز و در مرکزی مانند سیتی سنتر اصفهان که اعمال محدودیت‌ها شدید بود، چراغ پردیس کتاب این شهر خاموش نماند.

به گفته مدیر داخلی پردیس کتاب اصفهان، سه کتاب «شب‌های روشن»، «ذهن حواس‌جمع» و «آیشمن در اورشلیم» در لیست سه کتاب نخست پرفروش‌های پردیس قرار داشته‌اند.

نوید مسائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پردیس کتاب اصفهان را در فصل پائیزن به ترتیب زیر اعلام کرد:

    ۱. شب‌های روشن
    ۲. ذهن حواس‌جمع
    ۳. آیشمن در اورشلیم
    ۴. مغازه خودکشی
    ۵. پیگیر اخبار نباشید
    ۶. جستارهایی در باب عشق
    ۷. اصل گرایی
    ۸. جنون قدرت و قدرت نامشروع
    ۹. من، شماره سه
    ۱۰. عادت‌های اتمی

کتاب «شب‌های روشن» از داستایفسکی، داستانی درباره خاطرات یک رؤیاپرداز است. داستان این رمان کوتاه هم مانند بیشتر داستان‌های داستایفسکی از زندگی خود او مایه گرفته است. داستانی که اگر زندگی‌نامه داستایفسکی را خوانده باشید، می‌دانید به نحوی زندگی‌اش کرده است. عنوان کتاب به یک پدیده فیزیکی اشاره دارد. در تابستان، در نواحی شمالی کره زمین نزدیک به قطب شمال، به علت زیادی عرض جغرافیایی شب تا صبح هوا مثل آغاز غروب روشن است.

درباره کتاب دوم این لیست که بیشتر کتابی انگیزشی است، باید گفت «نیر ایال» نویسنده کتاب «ذهن حواس جمع» دلیل اصلی عدم تمرکز افراد را تنها به فناوری و ابزارهایی مانند تلفن همراه و اینترنت ارتباط نمی‌دهد. او معتقد است که عوامل بسیار مهم‌تری وجود دارد که باعث برهم خوردن تمرکز افراد می‌شود.

در کتاب «ذهن حواس جمع» خواهید آموخت که چگونه با تکنیک‌هایی می‌توان بر روی محرک‌های خارجی مانند تماس‌ها و پیام‌های تلفنی مدیریت داشت و از موضوع اصلی منحرف نشد. یکی از راه‌کارهایی که در کتاب ذهن حواس جمع برای تمرکز بیشتر ذکرشده حل‌وفصل اختلافات و مشکلاتی است که با دیگران دارید. اغلب ما در طول کار به یاد آخرین مشاجره‌ای که با مدیرمان و یا یکی از اعضای خانواده‌مان داشته‌ایم، می‌افتیم و یادآوری همین موضوعات باعث عدم تمرکزمان می‌شود.

کتاب پرفروش بعدی «آیشمن در اورشلیم: گزارشی در باب ابتذال شر» نوشته هانا آرنت، نیز کتاب پرفروش رتبه سوم این کتاب‌فروشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها