چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
ارسال ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی ابوطالب(ع)

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) از برگزاری کنگره بین‌المللی ابوطالب (ع) از ۱۹ تا ۲۱ اسفند در قم به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی در نشست با اصحاب رسانه در مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) گفت: حضرت ابوطالب (ع) شخصیت تأثیرگذار در جریان رشد بعثت است و خود را حافظ پیامبر اسلام (ص) می‌دانست. در طول تاریخ اسلام و در جریان بعثت، همواره افراد و شخصیت‌های تأثیرگذاری بوده‌اند که نقش‌آفرینی کرده‌اند. از این رو لازم است در مورد ابعاد شخصیتی این حامی، بحث و مطالعات دقیقی صورت گیرد.
 
رمضانی تصریح کرد: از دیگر ابعاد شخصیتی ایشان، موضوع ایمان است، در همین مورد در کتاب علمای اهل سنت، همچون ابن‌ابی‌الحدید نیز به بحث ایمان حضرت ابوطالب (ع) اشاره شده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: هدف از برگزاری همایش در ارتباط با بحث ایمان و کفر نیست و ما به دنبال بحث در این امر نیستیم و معتقدیم این بحث، مختص به مذهب تشیع نیست، بلکه ما این جریان و شخصیت را اسلامی مربوط به دنیای اسلام می‌دانیم و به همین دلیل در این همایش به دنبال این امر هستیم که شخصیت حضرت ابوطالب (ع) را به عنوان فرد جریان‌ساز مورد بحث قرار دهیم.
 
 رمضانی یادآور شد: برای برگزاری این همایش با مراجع عظام تقلید دیدار و جلساتی برگزار شد و این بزرگان از برگزاری آن استقبال کردند.
 
وی با اشاره به اینکه در مورد همایش بعد از فراخوان مقاله، ۴۰۰ چیکیده مقاله و ۱۰۰ مقاله در ۵ زبان بین ‌به دبیرخانه همایش رسیده است، افزود: در همین رابطه با بعضی از شعراء و ادبا، هنرمندان تجسمی صحبت‌هایی شده تا اشعار خود را با محوریت شخصیت این مدافع به دبیرخانه ارسال نمایند.
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه این همایش  از ۱۹ تا ۲۱ اسفند با حضور شخصیت‌ها و صاحب‌نظران داخلی و خارجی و علمای اهل سنت به صورت مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد: همایش قرار بود سال گذشته برگزار شود ولی با شیوع کرونا برگزاری همایش‌ها به صورت فیزیکی تعطیل شد و برگزارکنندگان این همایش به دلیل اهمیت مسأله تصمیم گرفته‌اند این کار را امسال به صورت مجازی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها