شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
سومین جشنواره ملی «داستان آب» فراخوان داد

سومین جشنواره ملی «داستان آب» با گسترش دایره‌ مخاطبان و شرکت‌کنندگان جشنواره، به کلیه نویسندگان فارسی زبان جهان، با انتشار فراخوانی آغاز به فعالیت کرده است.      

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، فراخوان و آئین‌نامه‌ سومین دوره جشنواره ملی «داستان آب» منتشر شد.
 
این جشنواره ادبی که با همت روابط عمومی وزارت نیرو، موسسه سینمائی بچه‌های نوین، نویسندگان و انجمن‌های داستانی اصفهان و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای برگزار می‌شود، با گسترشِ دایره‌ مخاطبان و شرکت‌کنندگانِ جشنواره، به کلیه‌ی نویسندگان فارسی زبان جهان در سومین دوره خود با انتشار فراخوان آغاز به فعالیت کرده است.      
 
فراخوان و آئین‌نامه سومین دوره جشنواره ملی داستان آب شامل  بخش‌های جشنواره از جمله  داستان کوتاه با محوریت آب (بزرگسالان برای بزرگسالان)، داستان کوتاه با محوریت آب (بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان)، داستان کوتاه با محوریت آب (نویسندگان کودک و نوجوان تا 17 سال)، نزدیک داستان با محوریت آب (روایت و زندگی‌نگاره)، بخش جُستار و مقاله‌ علمی‌روایی با محوریت آب (نوشتاری که در بستر روایتی جذاب، دانش مخاطب را نسبت به آب بالا ببرد) است.
 
در متن فراخوان این جشنواره در رابطه بامحور محتوایی جشنواره آمده است: در کلیه‌ی آثار «آب» باید نقشی محوری داشته باشد. وضعیت منابع‌آب، نقش آب در زندگی و اقلیم مردمان، ادوار، وقایع و اماکن تاریخی، رویدادهای فرهنگی هنری، ورزشی، نمادهای شهری و اماکن منحصر به فرد و سبک زیستِ مرتبط با آب. وابستگی قومیت‌ها به یکدیگر با محوریت آب، عواقب تفرقه افکنی‌ قومی و منطقه‌ای، عواقب اضافه برداشت‌ها و تعرض به حقوق همگانی از جمله مضامینی هستند که توجه ویژه جشنواره در این دوره بر آن متمرکز است.
 
هر شرکت‌کننده می‌تواند بدون محدودیت، هر تعداد داستان، روایت و جُستار که دربرگیرنده‌ی مضامین و اهداف محتوائی جشنواره باشد ارسال نماید.

همچنین این جشنواره محدودیتی برای داستان‌هایی که پیش از این کسب رتبه کرده باشند ندارد. تنها محدودیتِ این جشنواره ممنوعیتِ ارسال آثاری است که در کتابی چاپ شده باشند و یا به هر نحوی مشمولِ حقوق ناشر باشند.

در متن فراخوان تأکیده شده است که، اطلاعات نویسنده در ابتدای فایل وُرد هر اثر، درج شود که شامل نام و نام‌خانوادگی و کدملی صاحب اثر، نام پدر، نشانی محل سكونت. استان، شهر، روستا، شماره‌ی تماس ثابت با كد شهرستان، شماره‌ی تماس همراه است.

همچنین مهلت ارسال آثار از تاریخ انتشار فراخوان تا آخرین روزِ فروردین 1400 است معرفی آثار راه یافته به بخش داوری نهایی آخرین روزِ خرداد 1400 و اختتامیه جشنواره و معرفی آثار برتردر تابستان 1400 اتفاق می‌افتد.
 
ثبت نام و ارسال آثار در بخش جشنواره ادبی «آب» سایت http://www.esrw.ir و همچنین از طریق کانال تلگرامی جشنواره درگاه‌های ارتباطی و اطلاع رسانی جشنواره @AB_Awards و  1st.ab.awards ممکن است. ارسال اثر به معنای اجازه‌ نویسنده به دبیرخانه برای چاپ آثار برگزیده در کتاب جشنواره است.

جوایز سومین دوره جشنواره ادبی آب که شامل «38 میلیون تومان جایزه نقدی» است، به شرح زیر است:
بخش داستان کوتاه با محوریت آب (بزرگسالان برای بزرگسالان) رتبه اول تا چهارم جمعا 11 میلیون تومان.
بخش داستان کوتاه با محوریت آب (بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان) رتبه اول تا سوم جمعا 6 میلیون تومان.
بخش داستان کوتاه با محوریت آب (نویسندگان کودک و نوجوان) رتبه اول تا سوم جمعا 6 میلیون تومان.
بخش نزدیک داستان با محوریت آب (روایت و زندگی‌نگاره) رتبه اول تا سوم جمعا 6 میلیون تومان.
بخش جستار و مقاله‌ی‌علمی روایی با محوریت آب رتبه اول تا سوم جمعا 6 میلیون تومان.
جایزه ویژه به یک اثر با فضای کرونا/ جایزه‌ ویژه نویسندگان خارج از کشور/ جایزه ویژه نویسنده ساکن در حوضه آبریز خاص.
 
نشانی «دبیرخانه جشنواره داستان آب» اصفهان، خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان، مقابل ساختمان استانداری، امور منابع آب اصفهان، گنجینه آب، کدپستی 8158183317 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها