دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
«پژوهش و تمدن نوین اسلامی» شعار هفته پژوهش در حوزه‌های علمیه

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه شعار هفته پژوهش در حوزه‌های علمیه را «پژوهش و تمدن نوین اسلامی» اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیتالله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پیامی ضمن تبریک هفته پژوهش و اعلام «پژوهش و تمدن نوین اسلامی» بهعنوان شعار هفته پژوهش در حوزه‌های علمیه، گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم بر مبنای نظریه یا نظام انقلابی، حرکت خود را در مسیر خودسازی، جامعهپردازی، نظامسازی و ساخت تمدن نوین اسلامی با شتاب بیشتری ادامه خواهد داد. حرکت در این مسیر موجد نیازها، مسائل و مشکلاتی است که حل آنها، پژوهش‌های روشمند و عمیقی را مبتنی بر مبانی و آموزه‌ها و احکام اسلامی طلب می‌کند. در این مسیر تحول آفرین، نتیجه پژوهش‌های بنیادین دستمایه انجام پژوهش‌های راهبردی و کاربردی برای حل مشکلات و پاسخ به نیازها می‌شود.
 
 در پیام وی آمده است: خوانش یک هفته در سال، به نام هفته‌ی پژوهش، نشانگر اهمیت والای این مقوله گرانسنگ و نقش مهم و تاثیرگذار آن در همه عرصه‌های علمی و عملی است. هفته پژوهش فرصتی است مغتنم، برای بزرگداشت جایگاه رفیع پژوهش و پاسداشت منزلت علماء و پژوهشگران و معرفی دستاوردهای تحقیقاتی و گفتگو درباره آسیب‌ها، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های نظام پژوهش در حوزه و بازخوانی راهبردها، سیاست‌ها و برنامه ها و اقدامات.
 
مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از این پیام تصریح کرد: گرچه از اسفندماه سال گذشته دنیا میزبان میهمان ناخوانده‌ای به‌نام ویروس کرونا (کووید ۱۹) بوده و این امر باعث کندی و رخوت با تعطیلی در برخی از فعالیت‌ها گردیده است و اکثر مراکز علمی دنیا برای نخستین بار در دوران حیات علمی خود، تعطیلات پیشبینی نشده ایام قرنطینه را تجربه می‌کنند، با این وجود چرخ‌های پژوهش در فضاهای مجازی از حرکت باز نایستاده و حتی در مواردی دامنه پژوهش به صورت مجازی و از راه دور، گسترشی چشمگیر نیز یافته است.
 
آیتالله علیرضا اعرافی بیان کرد: شعار حوزه‌های علمیه در هفته پژوهش در سال ۹۶ با توجه به چشم اندازی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ترسیم فرموده‌اند پژوهش و تمدن نوین اسلامی است. به یاری خداوند متعال، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، همه توش و توان خویش را مصروف خواهد داشت تا در پرتو عنایت ویژه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و مراجع معظم تقلید دامت برکاتهم و استوارتر از قبل، گام‌های مستحکم و اثرگذار و تحول آفرین در عرصه پژوهش بردارد. رجاء واثق دارم که این گام‌ها با قدرت و قوت همچنان پویا و پایا ادامه یابد و در آینده‌ای نهچندان دور، ثمرات این تلاش‌ها، در تولید آثار فاخر و راهگشا در عرصه علوم اسلامی و انسانی آشکار گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها