پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
اهدای 1660 نسخه از آثار مرحوم گلشن به کتابخانه‌های عمومی کشور

خانواده مرحوم علی‌اصغر گلشن تفتی، در اقدامی فرهنگی و نیک، 1660 نسخه از دو عنوان کتاب این نویسنده فقید شهرستان تفت را به کتابخانه‌های عمومی کشور اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، دو عنوان کتاب «فرهنگ گلشن» و «یکصد و پنجاه خطاب در قرآن» نوشته مرحوم علی‌اصغر گلشن، نویسنده مطرح تفتی، هر کدام در 700 نسخه، توسط خانواده وی به کتابخانه‌های عمومی منتخب کشور اهدا شد.

همچنین در اقدامی دیگر، این دو اثر یادشده از مرحوم گلشن تفتی، هر کدام در 130 نسخه، برای بهره‌برداری در کتابخانه‌های عمومی استان یزد، به اداره‌کل امور کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا شد.

کتاب «فرهنگ گلشن» که شامل بخش زیادی از لغات متشابه و متشاکل زبان فارسی است، به‌همت این نویسنده فقید تفتی در سال 82 به چاپ رسید. این کتاب به‌همت خانواده مرحوم گلشن، با اضافات جدید در سال جاری تجدید چاپ شد.

کتاب «یکصد و پنجاه خطاب در قرآن» دیگر اثر اهدا شده توسط خانواده اصغر گلشن تفتی نیز، ترجمه‌ای ساده و روان از 150 خطاب قرآنی است که در سال 83 به همت این نویسنده فقید تفتی به چاپ رسیده است.

مرحوم علی‌اصغر گلشن تفتی از مشاهیر شهرستان تفت و استان یزد در سال ۱۳۰۳ به دنیا آمد. وی با طی مراحل تحصیل در سال ۱۳۲۷ به‌عنوان آموزگار مشغول به کار شد و در حوزه زبان و ادبیات فارسی نیز فعالیت داشت و آثار متعددی به چاپ رساند. علی‌اصغر گلشن تفتی سرانجام پس از سال‌ها تلاش در عرصه ادب فارسی، در سال ۱۳۹۲ درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط