سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
جشنواره ادبی یلدا در زنجان امسال مجازی برگزار می‌شود

دبیر انجمن ادبی صراط زنجان گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن آخرین یلدای قرن، جشنواره ادبی یلدا در دو بخش شعر و داستان در زنجان برگزار می‌شود.

حسن پاکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شب‌های ایران باستان شب یلداست که از دیرباز تا به امروز مورد توجه و اهمیت ایرانیان واقع شده است، گفت: جشن‌ها و شب‌نشینی‌هایی که در شب یلدا توسط مردم در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود، یک سنت دیرینه محسوب می‌شود؛ اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تشکیل دورهمی‌ها در شب یلدا منتفی است.

دبیر انجمن ادبی صراط زنجان با ذکر این نکته که از همین رو جشنواره‎های مربوطه به‌صورت مجازی برگزار می‌شوند، به برگزاری جشنواره ادبی یلدا با موضوع شب یلدا و آداب و رسوم این شب اشاره کرد و افزود: این جشنواره در دو بخش شعر و داستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش شعر جشنواره در قالب دو محور اشعار کلاسیک و سپید و نیمایی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بخش داستان نیز در دو مجور داستان مینی‌مال حداکثر 12 کلمه و داستان کوتاه حداکثر 500 کلمه برگزار خواهد شد.

پاکزاد تصریح کرد: شرکت در این جشنواره محدودیت سنی ندارد و هر شاعر و نویسنده‌ای می‌تواند حداکثر 4 اثر به‌صورت تجمعی ارسال کند.

وی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 27 آذرماه امسال بوده و مراسم اختتامیه جشنواره نیز یکشنبه به‌صورت مجازی برگزار و به برندگان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها