چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
طرح «دوچرخه کتاب» در بجنورد کلید خورد

طرح «دوچرخه کتاب» در راستای تقدیر و شناساندن فعالان فرهنگی در بجنورد اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، مصطفی قدوسی مدیر اجرایی این طرح، گفت: این طرح با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، در شهر بجنورد اجرایی و عملیاتی شد.

وی افزود: متأسفانه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه­‌های مناسبی توسط کتابفروشی‌ها اجرا نمی‌شود. همین موجب شد که من این طرح را در جهت معرفی کتاب و هفته کتاب اجرایی و عملیاتی کنم.

این فعال فرهنگی که پیش از این هم طرح «کوچه کتاب» و «سفیر کتاب» را در بجنورد عملیاتی و اجرایی کرده است، از بازخورد مناسب آنها سخن گفت و افزود: در طرح «دوچرخه کتاب» از روش سفر فعال (دوچرخه­‌سواری) برای سفیران استفاده‌ شده است تا به‌ نوعی جایگاه و فرهنگ دوچرخه‌سواری هم در جامعه جا بیفتد و هم به برنامه­‌های تبلیغاتی کتاب جامعه­ عمل پوشانده شود. 

قدوسی گفت: این طرح به‌‌نوعی در راستای تقدیر و شناساندن فعالان فرهنگی است که از سالیان گذشته به‌‌صورت گمنام در سطح شهر بجنورد به ارائه­ خدمات کتاب می‌پردازند؛ کسانی که در سرما و گرما از روی عشق و علاقه این کار را انجام می‌­دهند و سهم بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند ولی جایگاهشان هنوز به‌درستی شناخته نشده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به مشارکت های مردمی در اجرای این قبیل طرح‌های ترویجی کتابخوانی، افزود: این طرح گویای این است که می‌­توانیم ایستگاه­‌های سیار کتاب با مشارکت مردم با کمترین هزینه داشته باشیم؛ و امید است با نهادینه شدن این طرح فعالان فرهنگی بسیار در سطح شهر به‌ صورت فعالانه به ترویج فرهنگ کتاب­خوانی بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها