دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
تجربه‌های نویسندگی اکبر صحرایی برخط می‌شود

مسئول واحد آفرینش‌‌های ادبی حوزه هنری فارس از برگزاری کارگاه برخط تجربه‌های اکبر صحرایی، نویسنده مطرح شیرازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، هاشم کرونی امروز دوشنبه 10 آذر 1399 به خبرنگاران، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از علاقه‌مندان ادبیات داستانی دعوت می‌کند در سلسله جلسات تجربه‌های یک نویسنده به گفت‌وگوی آنلاین با اکبر صحرایی نویسنده نام آشنای معاصر بپردازند.
 
کارشناس مسئول آفرینش‌‌های ادبی این مرکز اظهار کرد: کرونا مصائب بی‌شماری داشته اما همین موارد سبب شده خود را به شرایط جدید عادت دهیم و راه‌های تازه‌ای را آزمایش کنیم.
 
وی افزود: مدت‌ها در تلاش بودیم جلساتی با عنوان تجربه‌های یک نویسنده را سامان دهیم که شرایط حاضر سبب شد این فعالیت را در قالب یک رویداد برخط و با حضور استاد اکبر صحرایی در سامانه SkyRoom تدارک ببینیم.
 
کارشناس مسئول آفرینش‌‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: علاقه‌مندان تا پایان روز ۱۰ آذرماه جاری می‌توانند از طریق اعلام نام و نام نانوادگی و سابقه فعالیت ادبیات داستانی خویش در این دوره ثبت نام کنند.
 
وی گفت: اکبر صحرائی برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و سه دوره نیز برنده جایزه کتاب سال دفاع مقدس شده‌ است. او در سال ۱۳۸۹ رمان «حافظ هفت» را بر اساس سفر مقام معظم رهبری به شیراز نگاشت که برای آن در سال ۱۳۹۱ جایزه ادبی جلال آل‌احمد را کسب کرد.
 
کرونی پیرامون علت پرداختن به تجربیات این نویسنده گفت: صحرایی در عمر نویسندگی خویش به تجربیات زیسته خویش اتکای زبادی داشته چنان‌که خود گفته است «با نوشتن خاطرات خود و دوستان دوران جنگم خود را التیام می‌دهم! حس غریبی دارم، حس می‌کنم به دوستان رفته‌ام مدیونم. دوستانی که در یک شب مقاومت و جنگ در جزیرهٔ مجنون ۱۲ نفرشان را از دست دادم. نوشتن خاطرات آن روزها را هرگز فراموش نمی‌کنم».
 
وی تصریح کرد: این نویسنده نام آشنا، در سال ۱۳۹۸ رمان «کتیبه ژنرال» را که به گفته خودش ۵ سال برای نگارشش تحقیق کرده و آن را در دو جلد با نام‌های «قصرالدشت» و «قمحانه» عرضه کرده  است.
 
کارشناس مسئول آفرینش‌‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس افزود: وی در این اثر، علاوه بر تبیین زندگی سردار عبدالله اسکندری که در سوریه کشته شد، به روایت شش دهه از تاریخ معاصر ایران هم پرداخته‌ و با این کتاب نامزد دریافت جایزه قلم زرین در سال ۱۳۹۹ نیز شده است.
 
وی در پایان اظهار کرد: در آذرماه جاری ثبت نام ۳ دوره ادبی دیگر در عرصه های شعر، نقد شعر و طنز نیز انجام خواهد شد تا فرصت گذران سالم اوقات قرنطینه برای اهالی فرهنگ و ادب فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها