یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
شیرازی‌ها «مشق فرهنگ» می‌کنند

برنامه‌های زمستانی فرهنگسرای مجازی شیراز با عنوان «شهرآموز» و رویدادهای فرهنگی «مشق فرهنگ» اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز یکشنبه 9 آذرماه 1399 در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال مردم از دوره پاییزی فرهنگسرای مجازی شیراز گفت: گرچه فرهنگسرای مجازی شهرآموز در پاییز سال جاری اولین دوره خود را تجربه می‌کرد و با آزمون و خطا همراه بود، اما با این وجود حدود ۲۸۰۰ نفر-ساعت کارگاه علمی، هنری و مشاوره در قالب ۸۰۰ نشست برگزار شد.
 
مرتضی جعفری با بیان اینکه «طبق نظر و مصوبه هیئت مدیره سازمان، کارگاه‌های مجازی شهرآموز از فصل زمستان به صورت رایگان برگزار خواهد شد»، افزود: کارگاه‌های حافظ‌خوانی، گلستان‌خوانی، قصه‌گویی و نجوم ویژه کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۳ سال و کارگاه‌های خوشنویسی، خاتم‌سازی، قرآن در زندگی، مثنوی‌خوانی و شرح مثنوی، شیرازشناسی و مشاوره خانواده و حقوقی ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود.
 
وی با تأکید بر اینکه «علاقه‌مندان برای آگاهی از جزئیات کارگاه‌های آموزشی و درس‌گفتارها کافی است کلمه «راهنما» را به شماره ۰۹۰۱۶۱۰۳۰۸۳ ارسال کنند»، ادامه داد: «شهرآموز» شیراز در ترم پاییز در ۶ فرهنگسرا برگزار شد که در برنامه‌های زمستانی به ۱۰فرهنگسرا افزایش یافته‌ است.
 
معاون شهردار شیراز گفت: «مشق فرهنگ» برنامه‌ای مفصل و جدی در حوزه تقویت شاخص‌های هویتی و فرهنگی شهروندان، همچنین دانش‌افزایی در عرصه هنر بود که متأسفانه به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری آن به صورت فیزیکی فراهم نشد اما با تغییر رویکرد در بستر فضای مجازی، فعالیت‌های زیادی همچون کنسرت، شب‌های شعر، جلسات نقد کتاب و ... به صورت آنلاین اجرا شد.
 
وی افزود: در «مشق فرهنگ» زمستانه نیز عصر شعر و داستان با محوریت دورهمی مجازی انجمن‌های ادبی با شهروندان و «عصر هنر و ادبیات» با رویکرد دیدار شهروندان با مفاخر ادبی و هنری شیراز برگزار خواهد شد.
 
رییس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز تأکید بر اینکه «شیوع بیماری کرونا چراغ فرهنگسراهای شیراز را خاموش نکرده است» گفت: این همه‌گیری شوک بزرگی به آحاد مختلف جامعه به ویژه اهالی هنر و حوزه فرهنگ وارد کرد اما با برنامه‌ریزی و تغییر رویکرد، تلاش شد فعالیت‌ها به ویژه در مراکز فرهنگی تعطیل نشود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مجازی در ۶ فرهنگسرا، مدیران و کارکنان سایر فرهنگسراهای شیراز نیز با ایجاد بسترهای مجازی ارتباط خود را با مخاطبان قطع نکرده و با تولید محتوای فرهنگی و برگزاری مسابقات مجازی شهروندان را در دایره مخاطبانِ خود حفظ کردند. همچنین در این دوره با تلاش کارکنان، بهسازی و همچنین زیباسازی ۵ فرهنگسرا، تجهیز یک فرهنگسرای تازه تأسیس و تجهیز ۴ کتابخانه عمومی نیز انجام شد.
 
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات کارگاه‌های آموزشی فرهنگسرای مجازی «شهرآموز»، به صفحه رسمی سازمان در اینستاگرام به نشانی @farhangi.shiraz مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها