چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
پزشک تبریزی 550 جلد كتاب به کتابخانه مرکزی تبریز هدیه کرد

رئیس کتابخانه مرکزی تبریز از اهدای 550 جلد کتاب از سوی دكتر محمدعلی محجل شجا، پزشک تبریزی به این کتابخانه بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، رئیس کتابخانه مرکزی تبریز از اهدای 550 جلد کتاب از سوی دكتر محمدعلی محجل شجا، پزشک تبریزی به این کتابخانه بزرگ خبر داد و گفت: کتاب‌های اهدایی این پزشک تبریزی بیشتر در حوزه تاریخ، ادبیات، پزشكی و روانشناسی است و ارزش ریالی آن‌ها بیش از 6 میلیون تومان است.
 
لیلا اصغری با اشاره به اینکه محمد علی محجل شجا، جراحی عمومی بوده و بیش از شصت مقاله در حوزه پزشکی دارد، افزود: علاوه بر کتاب‌های پزشکی، 200 نشریه داخلی و خارجی به خصوص در زمینه پزشکی نیز از سوی این پزشک به كتابخانه مركزی تبریز اهدا شده است.
 
وی ادامه داد: با اهدای این کتاب‌ها مجموعه کتاب‌های تخصصی پزشکی در مخزن کتابخانه مرکزی تبریز کامل‌تر شد و امیدواریم اهدای کتاب در بخش‌های تخصصی از سوی مردم برای تأمین و تقویت منابع بیشتر شود.
 
اصغری در ادامه به برگزاری پویش «اهدای کتاب‌های کمک‌درسی نظام جدید» اشاره  کرد و افزود: در قالب این طرح دانش‌آموزان و دانشجویان در صورت تمایل می‌توانند کتاب‌های کمک درسی خود را برای استفاده سایر افراد به کتابخانه مرکزی اهدا کنند و از آغاز این طرح تاکنون بیش از 500 جلد کتاب کمک‌درسی ارسال شده است.
 
پویش «اهدای كتاب، اهدای آگاهی» از طرح های نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و كتابخوانی، تأمین و تقویت منابع كتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع كتابخانه‌ها و معرفی كتابخانه‌های عمومی اجرا می شود. بر این اساس، مردم و خیرین می‌توانند با مراجعه به نزدیكترین كتابخانه عمومی، كتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به كتابخانه هدیه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها