چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
بِرند پایتخت كتاب زمینه‌ساز توسعه گردشگری در سمنان خواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: برند «سمنان؛ پایتخت کتاب ایران» می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری استان باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، مهدی جمال عصر سه‌شنبه 4 آذر ماه 1399 در دیدار مدیرکل و معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با وی، از اجرای طرح معرفی سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب کشور استقبال کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با تاکید بر اینکه مردم دانا و افزایش فهم گردشگری، زمینه‌ساز توسعه گردشگری است، بیان کرد: دانایی زمینه‌ساز رشد گردشگری است و دانایی با کتاب خواندن حاصل می‌شود.

وی با اعلام حمایت این اداره‌کل از معرفی سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: تبدیل سمنان به پایتخت کتاب کشور، تراز شهر گردشگری را بالا می‌برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه یکی از قابلیت‌های مهم سمنان برخورداری از مردم فرهیخته، با فرهنگ و با سطح سواد بالا است، گفت: یکی از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شهرداری سمنان، معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و در مرحله بعد پایتخت کتاب جهان است.

فرشید فلاح با اشاره به اهمیت همکاری و مشارکت بین دستگاه‌ها به ویژه میراث‌فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: تنوع برنامه‌ها در دو دستگاه مشترک است و این دو اداره کل با گروه‌های مرجع و افراد فرهیخته در ارتباط هستند.

وی اجرای طرح پایتخت کتاب را در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی موثر دانست و گفت: مردم سمنان از فرهیختگی بالایی برخوردارند، تعداد بالای دانشجوی و بالا بودن سطح سواد این استان همگی زمینه‌ساز تبدیل سمنان به پایتخت کتاب کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تشکیل باشگاه نویسندگان کودک و نوجوان و کتابخانه‌های گنجینه را از جمله برنامه‌های جنبی سمنان پایتخت کتاب عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها