شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
صالحی درگذشت کتابفروش پیشکسوت یزدی را تسلیت گفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت مهدی نیکوروش، پیشکسوت فرهنگی و کتابفروش یزدی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یزد، در پی درگذشت حاج مهدی نیکو روش، پیشکسوت فرهنگی و کتابفروش یزدی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیت صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

درگذشته چهره فرهیخته فرهنگی شادروان حاج مهدی نیکو روش موجب تالم و تاسف گردید. فقدان این شخصیت را به خانواده محترم و عموم علاقمندان و جامعه فرهنگی و هنری استان یزد تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم.

یادآوری می‌شود، حاج مهدی نیکوروش، پیشکسوت فرهنگی و کتاب‌فروش معروف یزدی هفته گذشته بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

مهدی نیکوروش، ناشر و کتاب‌فروش یزدی، 50 سال در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت کرد و سابقه فعالیت به عنوان کتابدار را هم داشته و همچنین از مدیران اسبق نهاد کتابخانه‌های استان یزد بوده است. وی زندگی خود را وقف کتاب و کتاب‌خوانی کرد و در مدت 70 سال زندگی خود توانست در این عرصه فعالیت‌های موثری داشته باشد.

وی از سال 47 فعالیت خود را در کتابخانه پارک شهر تهران آغاز کرد و از سال 55 به یزد منتقل و به‌عنوان مسئول امور کتابخانه‌های اداره فرهنگ و هنر آن زمان مشغول شد و در سال 77 بازنشسته شد و از آن به بعد در کتاب‌فروشی شخصی خود در خیابان امام خمینی(ره) یزد که پس از تعطیلی خانه کتاب راه اندازی کرد، در عرضه کتاب فعالیت داشت.

وی از ابتدای حضور در یزد به‌عنوان شغل دوم در خانه کتاب؛ محلی که به‌دلیل نیاز جامعه تحت حمایت 60 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و بازاریان یزد ازجمله حجت الاسلام راشدیزدی، شهید دکتر پاک‌نژاد و شهید منتظرقائم ایجاد شده بود، مشغول شد.

وی در دیدارهای مختلف مسئولان با خود بیان می‌کرد؛ اینکه چرا بنده و چند کتاب‌فروشی معدود شهر، کماکان به کار خود ادامه می‌دهیم، به این دلیل نیست که در کتاب‌فروشی سود و درآمدی چشمگیری وجود دارد؛ بلکه بیشتر ناشی از علاقه شخصی و عشق ما به کتاب و فرهنگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط