شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
پنجمين كتاب مشترک انتشارات دانشگاه تهران و اشپرينگر منتشر شد

کتابی با موضوع رگرسیون خطی، تحلیل مسیر و رگرسیون لجستیک، نوشته هوشنگ نايبی، با همکاری مشترک انتشارات دانشگاه تهران و اشپرينگر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پنجمین كتاب مشترک انتشارات دانشگاه تهران و اشپرينگر با عنوان «Advanced Statistics for Testing Assumed Causal Relationship» به قلم دکتر هوشنگ نایبی؛ استاد دانشگاه تهران، به چاپ رسید.


تمركز این کتاب بر رگرسیون خطی، تحلیل مسیر و رگرسیون لجستیک است كه پرکاربردترین روش‌های آماری برای آزمون روابط علی شناخته مي‌شوند و تأكید آن بر برداشت‌ها و كاربردهای این روش‌ها با استفاده از نمونه‌های ساده بدون نياز به هرنوع دانش ریاضی است و نشان می‌دهد تجزیه‌ و‌ تحلیل رگرسیون چندگانه، به‌طور دقيق روابط علی بین پدیده‌ها را بازسازی می‌کند.

بنابراین می‌توان از آن برای آزمون فرضیه‌های مربوط به روابط علی بین متغیرها بهره گرفت. در اين كتاب نشان داده شده که اثرهای بالقوه هر متغیر مستقل بر متغیر وابسته محدود به اثرهای مستقیم و غیرمستقیم نیست.

تحلیل مسیر نشان می‌دهد که هر متغیر مستقل تأثیر مستقيم بر متغیر وابسته دارد؛ بنابراین، می‌توان سهم منحصر‌به‌فرد هر متغیر مستقل نسبت به تغییر متغیر وابسته را نشان داد. این‌ كتاب متن آماری پیشرفته‌ای برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی و رفتاری و نيز مرجعی برای متخصصان و پژوهشگران است.

لينک نسخه انگليسی https://www.springer.com/gp/book/9783030547530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها