دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
پویش مردمی برای کتابخانه‌دار کردن روستای «سیسر»

بعد از راه‌اندازی اولین کتابخانه مردمی در روستای سلین در استان کردستان، فراخوان راه‌اندازی دومین کتابخانه به‌همت خیرین و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در روستای سیسر سردشت نیز اعلام شد.

هنرمند عکاس سنندجی که تجربه راه‌اندازی اولین کتابخانه مردمی در روستای سلین سروآباد را دارد (اینجا)، حالا در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، از تشکیل کمپین مردمی برای تاسیس کتابخانه در روستای مرزنشین سیسر خبر داد.

سارا جعفری، گفت: بعد از گذشت یک سال از برپایی و لطفی که دوستان و خیرین در گردآوری کتاب برای اولین کتابخانه در روستای سلین داشتند، این بار و در دومین گام با عزایزان دغدغه‌مند کتاب و کتابخوانی همراه شدیم تا برای روستای مرزنشین سیسر که مردمی آگاه و باسواد و توانمند دارد، کتابخانه‌ای مانند کتابخانه روستای سلین برپا کنیم.

وی با بیان اینکه خیرین و علاقه مند به کارهای خیرخواهانه به صورت داوطلبانه در شهرهای مختلف کشور برای همراه با این اقدام اعلام آمادگی کردند، افزود: در تاسیس کتابخانه سلین من به‌تنهایی و به مدت چهار ماه تلاش کردم تا این روستا صاحب کتابخانه شود اما در گام دوم کمپینی متشکل از فرهنگ‌دوستان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به مدت یک ماه در همین راستا تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم تا با کمک‌های مردمی برای راه اندازی کتابخانه در روستای سیسر سردشت قدم‌های ماندگار برداشته شود.

وی با اشاره به اهداف این اقدام فرهنگی ادامه داد: بعد از راه‌اندازی کتابخانه در روستای سلین و شور و استقبال مردم روستا از این اقدام و درخواست‌های از دیگر مناطق روستایی فاقد کتابخانه بر آن شدیم تا با کمک مردم فرهنگ دوست ایران از جای جای کشور برای روستای سیسر سردشت نیز کتابخانه راه اندازی کنیم.

این فعال فرهنگی کردستانی، از هموطنان خواست هر کسی که کتابی دارد که آنرا خوانده و در کتابخانه‌اش مانده با همراهی در راه اندازی کتابخانه برای این روستا همگام شود و فقط با ارسال حتی یک جلد کتاب در این کار خیرخواهانه تاثیرگذار باشد.

این هنرمند عکاس سنندجی، با بیان اینکه در هیچ کدام از مراحل از کسی جز کتاب پول نقد گرفته نخواهد شد، تاکید کرد: ما در کمپینی که برای این کتابخانه برپا شده است، فقط و فقط کتاب دریافت خواهیم کرد.

سارا تعریف می‌کند که کتاب دوست همیشگی و همراهش است، از کودکی با او بوده و زمانی با حداقل پول‌توجیبی‌هایش برای خود و برادرش محمد کتاب می‌خریده و کنج تنهایی‌شان را با کتاب پر می‌کرده است.

وی با اشاره به حمایت‌های مردمی برای اهدای کتاب به کتابخانه روستای سلین یادآوری کرد: کتابخانه روستای سلین در حال حاضر قریب به 2 هزار جلد کتاب دارد و در فراخوان سال گذشته چون تعداد کتاب‌ها برای روستا زیاد بود به دو کتابخانه مردمی در شهرستان مریوان نیز کتاب ارسال شد.

جعفری با اشاره به فرصت باقی مانده برای مشارکت در این اقدام فرهنگی و عامه پسند تاکید کرد: بازه زمانی که برای جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردمی برای روستای سیسر در نظر گرفته شد یک ماهه است و در حال حاضر سه هفته برای کمک به این کمپین زمان داریم که امیدواریم در این اقدام نیز بتوانیم کتابخانه ای در خور توجه و متناسب با مردم روستای کتابخوان و مرزی سیسر تاسیس کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها