دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
خدایی: در این سن و سال سفرنامه‌خوانی می‌چسبد

پردیس کتاب اصفهان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از نویسندگان و ناشران مطرح خواسته 10 کتاب پیشنهادی خود را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، پردیس کتاب اصفهان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از نویسندگان و ناشران مطرح خواسته 10 کتاب پیشنهادی خود را معرفی کنند که علی خدایی، داستان‌نویس و داور جایزه هوشنگ گلشیری و برنده پیشین این جایزه برای مجموعه داستان «تمام زمستان مرا گرم کن»، تعدادی کتاب برای مطالعه پیشنهاد کرد.

خدایی می‌گوید: کتاب‌هایی که معرفی می‌کنم، آثاری است که خیلی دوستشان دارم. به نظر من در این سن و سال، خاطرات و داستان‌های کوتاه و سفرنامه خیلی می‌چسبد.

نویسنده «از میان شیشه از میان مه»، «تمام زمستان مرا گرم کن»، «کتاب آذر»، «نزدیک داستان» و «آدم‌های چهارباغ» ادامه می‌دهد: ممکن است خیلی‌ها این کتاب‌ها را دوست نداشته باشند؛ اصلا اشکالی ندارد. آن‌ها کتاب‌های مورد علاقه خودشان را دوست دارند. پس خوشا به احوال ما که کتاب‌ها را دوست داریم و با کتاب خواندن زندگی می‌کنیم.

«کتابخانه خاموش» اورهان پاموک، «سفر در خواب» شاهرخ مسکوب، به انتخاب مترجم گردآوری و ترجمه احمد اخوت، «قطارباز» احسان نوروزی، «خون خورده» مهدی یزدانی‌خرم، «هفت گنبد» محمد طلوعی، «قنادی ادوارد» آرش صادق‌بیگی، «آتش بازی» ریچارد فورد، «طوطی فلوبر»، نوشته جولین بارنز، «یک مهمانی یک رقص»، آیزاک سینگر ترجمه مژده دقیقی، پیشنهادهای علی خدایی برای مطالعه در هفته کتاب است.

علی خدایی، داستان‌نویس اصفهانی، فارغ‌التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه اصفهان است. دومین مجموعه داستان او با نام «تمام زمستان مرا گرم کن» در سال ۱۳۸۰ برنده جایزه هوشنگ گلشیری شد و در جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی نیز عنوان «بهترین مجموعه داستان دهه ۸۰» را به دست آورد. در نظرسنجی روزنامه همشهری نیز که در سال ۱۳۹۰ با شرکت ۴ گروه از نویسندگان، منتقدان، روزنامه‌نگاران و ناشران انجام شد، این مجموعه داستان در کنار «زندگی مطابق خواسته تو پیش می‌رود» نوشته امیرحسین خورشیدفر، به‌عنوان بهترین مجموعه داستان دهه ۸۰ برگزیده شد. خدایی داور جایزه گلشیری نیز بوده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها