سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
دو کتاب در حوزه خاطرات انقلاب اسلامی در قم رونمایی شد

دو کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» و مجموعه شعر قم با عنوان «از خیابان ارم» در حوزه خاطرات انقلاب اسلامی، طی مراسمی در شورای اسلامی شهر قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با حضور سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم، عبدالله جلالی رییس شورای اسلامی شهر، محمد غفاری معاون فرهنگی حوزه هنری، علی پورزمان یکی از نویسندگان کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه»، ابوالفضل الماسی معروف به ابوالفضل مرگ بر شاه و اعضا شورای اسلامی شهر قم از دو کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» و مجموعه شعر قم با عنوان «از خیابان ارم» در حوزه خاطرات انقلاب رونمایی شد.
 
محمد غفاری معاون فرهنگی حوزه هنری استان قم با اشاره به کتاب «از خیابان ارم» گفت: «از خیابان ارم» مجموعه اشعار برگزیده‌ای است که در حال و هوای شهر قم سروده شده است و صرفا جهت معرفی شهر قم گردآوری شده است.
 
وی اضافه کرد: برای گردآوری این مجموعه یک فرخوان منتشر شد که بیش از ۱۰۰ شاعر در این فراخوان مشارکت کردند و برگزیده این اشعار در کتاب «از خیابان ارم» منتشر شد.
 
در ادامه این نشست علی پورزمان، یکی از نویسندگان کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» درباره شخصیت ابوالفضل الماسی بیان کرد: کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» بر اساس خاطرات آقای ابوالفضل الماسی از انقلابیون قم و از دوران انقلاب تدوین شده است.
 
پورزمان تصریح کرد: در ابتدای کار که با ضبط خاطرات شروع شد، آقای الماسی گفت من به خاطر رضای خدا در فعالیت‌های انقلابی شرکت کردم و بیان خاطرات هم برای رضای خداست.
 
نویسنده کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه»  با تشکر از رضا یزدانی دیگر نویسنده این کتاب یادآور شد: امیدوارم انتشار این کتاب، سرآغازی برای تداوم ثبت و ضبط خاطرات مردم قم از دوران انقلاب باشد.
 
همچنین ابوالفضل الماسی بیان کرد: افراد بسیاری برای به ثمر رسیدن این انقلاب زحمت کشیدند. برخی شهید شدند و برخی هم از قطار انقلاب پیاده شدند یا از آن سقوط کردند. ما باید مراقب خود باشیم و همیشه از خداوند بخواهیم که عاقبت ما را ختم به خیر کند.
 
الماسی افزود: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری می‌فرمایند کارهایی را که برای مردم انجام می‌دهید به آنها بگویید، به همین خاطر ما و مسئولان باید به این توصیه مهم توجه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها