جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
نامگذاری نخستین کتابخانه شهر صدرا به‌ نام «شهدای سلامت»

کتابخانه فاز دو شهر صدرا، به پاس قدردانی از خدمات کادر درمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، به نام کتابخانه عمومی «شهدای سلامت» نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا در سال جاری با موضوع افتتاح و کلنگ‌زنی دو کتابخانه عمومی شهر صدرا، به ریاست محمدرضا امیری؛ فرماندار شهرستان شیراز و با حضور روح‌الله منوچهری؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا، برگزار شد.
 
بررسی مصوبات پیشین، برنامه‌ریزی برای کلنگ‌زنی کتابخانه بزرگ شهر صدرا و افتتاح و نامگذاری کتابخانه عمومی فاز دوم این شهر از دستورکارهای این نشست بود. با توافق اعضا و به پاس قدردانی از خدمات کادر درمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت در کشور، کتابخانه فاز دو شهر صدرا به نام کتابخانه عمومی «شهدای سلامت» نامگذاری شد.
 
محمدرضا امیری؛ فرماندار شیراز در این نشست با اشاره به اینکه شاهد تحول در حوزه فرهنگی در شهر صدرا هستیم، گفت: با همکاری شرکت عمران صدرا و مسئولان این شهر، افتتاح یک کتابخانه و کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی صدرا هدیه‌ای به مردم شریف این شهر است.
 
وی افزود: همه ما امروز مدیون جانفشانی‌های کادر سلامت کشور هستیم و زحمات آن‌ها را در حوزه بهداشت و سلامت ارج می‌نهیم. به پاس اهمیت این حوزه و برای اولین‌بار در کشور نام شهدای سلامت بر یک مکان فرهنگی در شهر بزرگ صدرا نقش خواهد بست.
 
منوچهری؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه در شهر صدرا اتفاق‌های خوبی در حال جریان است، اظهار کرد: با همکاری شرکت عمران صدرا، کتابخانه فاز دو این شهر به‌عنوان نخستین کتابخانه عمومی در این شهر فاقد کتابخانه صدرا تجهیز شده و آماده بهره‌برداری است. همچنین شرکت عمران صدرا، پرداخت تمامی هزینه ساخت‌وساز و تعمیر و نگهداری از این کتابخانه مرکزی شهر صدرا را برعهده خواهد داشت.
 
خلیل حاجی‌پور؛ مدیرعامل شرکت عمران صدرا نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مشاور بسیار خوب و نقشه زیبا برای کتابخانه مرکزی صدرا آماده شده، گفت: در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار برای این کتابخانه قرار داریم. اعتبار این پروژه 350 میلیارد ریال برآورد شده و امیدواریم ظرف دو سال آینده یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های فرهنگی استان به بهره‌برداری برسد.
 
کلنگ‌زنی کتابخانه بزرگ شهر صدرا و افتتاح کتابخانه عمومی فاز دوم این شهر، ازجمله برنامه‌های روز نخست هفته کتاب در استان فارس است که شنبه 24 آبان‌ماه سال جاری همزمان با روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها