سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
زمینه‌های هم‌افزایی تولید کتاب درباره سردار سلیمانی بررسی شد

نشست «بررسی زمینه‌های هم‌افزایی به منظور تالیف و تولید کتاب و آثار مکتوب پیرامون ابعاد شخصیت جهانی سردار سلیمانی و هم‌افزایی در خصوص تولید کتاب‌های صوتی» با حضور نهادهای مسئول در این زمینه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست «بررسی زمینه‌های هم‌افزایی به منظور تالیف و تولید کتاب و آثار مکتوب پیرامون ابعاد شخصیت جهانی سردار سلیمانی و هم‌افزایی درخصوص تولید کتاب‌های صوتی» با حضور محمد اسدی موحد، رئیس موسسه فرهنگی هنری الهدی؛ محمدرضا پاكروان، مشاور امور بین‌الملل  انتشارات «صاد» و سایت قناری؛ محمدرسول تبیک، معاون بازرگانی و عضو هیات مدیره نشر «صاد»؛ علی رضایی، معاون بازرگانی سایت «قناری»؛‌ عاطفه نوری، رئیس گروه مطالعات و برنامه‌ریزی مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی در دفتر معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
 
محمد اسدی موحد، موسسه فرهنگی هنری الهدی ضمن تشکر از حسن توجه نمایندگان نهادهای حاضر به امر معرفی ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به معرفی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی «الهدی» و ظرفیت‌های آن پرداخته و ارتباط مستقیم و مستمر با نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در 60 کشور جهان و نیز برخورداری بیش از سی سال تجربه کاربردی در وجوه مختلف صنعت نشر در داخل و خارج کشور را که ثمره آن تالیف، تولید و انتشار چهار عنوان نشریه بین‌المللی به چهار زبان و بیش از 1000 عنوان کتاب به 40 زبان زنده بوده است را از وجوه ممیزه این موسسه در مقایسه با سایر فعالان صنعت نشر کشور دانست.
 
وی بر بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت و توانمندی‌ها بر توسعه همکاری‌های فرهنگی-انتشاراتی با فعالان این عرصه در داخل و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: در این راستا، باید ویژه‌نامه‌هایی به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو و فرانسه در رثای شخصیت معنوی و بین‌المللی سردار سلیمانی در ایام بزرگداشت چهارمین روز شهادت سردار دل‌ها و انتشار آثار فاخر در حوزه کتاب و مطبوعات در ایام بزرگداشت سالگرد شهادت آن سردار معزز تولید شود.
 
در ادامه محمدرسول تبیک، معاون بازرگانی نشر «صاد» در معرفی نشر صاد و سایت این انتشاراتی عنوان کرد: این موسسه یک شرکت خصوصی است که با سرمایه‌گذاری سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شده و محوریت کار این شرکت تولید کتاب‌های الکترونیک و کتاب‌های صوتی است. بنای تولید محتوا  و محور اصلی مباحث در این کتاب‌ها، تبیین و تشریح مولفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی با تاکید بر انتقال پیام و بیان اهداف به‌صورت غیرمستقیم به مخاطب است.
 
تبیک افزود: این موسسه از خدمات علمی و فرهنگی یک تیم تولید محتوا قوی بهره‌مند است که اکثر اعضاء آن در هیات‌های داوری جایزه جلال آل احمد عضو و یا صاحب اثر برگزیده و فاخر در حوزه ادبیات معاصر هستند. از خصوصیات این موسسه خودکفایی اقتصادی و عدم وابستگی به هیچ نهاد و ارگانی است. خواستار این هستیم که آثار تولیدی انتشارات «صاد» به زبان‌های خارجی ترجمه شود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: این موسسه کتابی را با عنوان «مکتب سلیمانی» تولید کرده که معتقدیم ترجمه این اثر به زبان‌های مختلف می‌تواند مخاطبان بسیاری را در کشورهای مختلف با ابعاد شخصیت سردار سلیمانی آشنا کند. کتاب دیگری نیز با عنوان «عزم راه» را پیرامون تبیین مولفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز تالیف شده‌است که اثری  تحقیقی و علمی در این حوزه است.
 
به گفته معاون بازرگانی نشر «صاد»، این انتشارات ظرفیت و توانایی دارد که نتایج رصدهای فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی «الهدی» درباره شناسایی و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی، علمی و محتوایی مخاطبان از قشرهای مختلف در خارج از کشور را دریافت کرده و با کمک و هم‌افزایی دو طرف برای تامین و پاسخگویی به نیاز آن‌ها،  محتوای علمی فرهنگی مربوطه را تولید و به زبان‌های مختلف در دسترس مخاطبان بین‌المللی قرار دهد. همچنین درخصوص تولید کتاب‌های الکترونیکی نیز در حال مذاکره با چند شرکت چینی هستیم تا سخت‌افزار «کیندل» را بومی‌سازی و نسخه ایرانی این نرم‌افزار را نیز تولید کنیم.
 
 علی رضایی، معاون بازرگانی سایت «قناری» نیز در معرفی این سایت گفت: سایت «قناری» زیرمجموعه‌ای از شرکت انتشاراتی «صاد» است که دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را با هم دنبال کرده و پیش می‌برد. مزیت این موسسه نسبت به دیگر موسسات فعال در این حوزه این است که فعالیت‌های  این موسسه از جامعیت بیشتری برخوردار است.
 
وی افزود: تلاش کرده‌ایم با تولید آثاری مانند کتاب «یادت باشد» و «لبخند مسیح» خلاهای موجود در زمینه تولید آثار انقلاب اسلامی را ترمیم کنیم. از جمله آثار دیگری که در دست مطالعه و تدوین داریم، تولید خلاصه کتاب‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب است که در آینده نزدیک نسخه‌های آماده آن منتشر خواهد شد.
 
در پایان نیز، حاضران جلسه ضمن تاکید بر بهره‌مندی هم‌افزایانه از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دو موسسه، تصمیم گرفتند تا برای اجرایی‌سازی این مهم کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان متخصص دو طرف تشکیل بدهند و تصمیمات تخصصی و اجرایی پیشنهادی این کارگروه پس تایید و تصویب مدیران دو موسسه با مشخص کردن محل تامین اعتبارات مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها