یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
مجموعه چهارجلدی «کارآگاه کُنج کُو» در شیراز رونمایی شد

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، ضمن عقد تفاهمنامه همکاری، از مجموعه چهار جلدی «شهر فرزانگان» رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مجموعه 4 جلدی کتاب‌های «کارآگاه کُنج کو» که محتوای طرح شهر فرزانگان را تشکیل می‌دهد، با همکاری تیمی از نویسندگان و طراحان مطرح، روان‌شناسان و اساتید دانشگاه برای آموزش به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی طراحی شده است که با داستان پردازی‌های ویژه و متفاوت مهارت‌های هفت‌گانه را به کودکان و نوجوانان می‌آموزد.
 
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این آیین که امروز یکشنبه 18 آبان 1399 برگزار شد، گفت: یکی از حوزه‌هایی که مقام معظم رهبری هم‌تراز با بحث امنیت و اقتصاد همواره بر آن تاکید دارند، فرهنگ  به عنوان مقوله‌ای حیات‌بخش است که درک تاثیر آن بر حوزه‌های مختلف اجتماع، نیازمند دانش و بصیرت خاصی است.
 
مرتضی جعفری در آیین عقد تفاهم همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش و رونمایی از کتاب‌های شهر فرزانگان، اظهار کرد: شهر فرزانگان بزرگ‌ترین برنامه آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان و نوجوانان و در واقع دانش‌اموزان شیراز است که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش فارس شکل گرفته است.

وی افزود: با این طرح گسترده که شهر شیراز در اجرای آن پیشرو است، قرار است فرزندانمان گفتگوی اخلاقی و عقلانی را تمرین کنند، بیاموزند اهل مدارا باشند، تفاوت‌ها را بپذیرند و دیگر مهارت‌های بنیادی زندگی همچون توانایی برقراری ارتباط موثر، حل مساله، تفکر منطقی، مدیریت بحران، کنترل خشم، سعه صدر، گفتگوی اجتماعی و ... را یاد بگیرند تا شهروندان خوبی برای آینده شیرازمان باشند.

به گفته معاون شهرداری شیراز، «سواد» تنها مدرک تحصیلی نیست؛ بلکه یادگیری مهارت‌های اجتماعی، اقتصادی و رفتاری که منجر به تغییر شوند، معنای کامل سواد است.
 
جعفری اجرای متفاوت طرح شهر فرزانگان و عقد تفاهم همکاری با آموزش و پرورش را فرصتی برای تغییر رویکرد به مقوله فرهنگ، آموزش و نهادینه سازی آن دانست.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس هم در این آیین، گفت: فرهنگ، مقوله ایست بسیار پیچیده با تعاریف و مصادیق متعدد اما رسیدن به یک تعریف واحد از فرهنگ و اشتراک در مصادیق آن از ضرورت های انجام کار زیرساختی است.
 
فرهاد اسماعیلی با بیان این مطلب که امروز مهمترین هدف دشمنان ما بر مبنای مسایل فرهنگی طرح ریزی می شود، افزود: نقطه‌ عطف حفظ انسجام یا فروپاشی یک جامعه، فرهنگ است و قطعا می‌دانیم که نهادینه سازی فرهنگ نیازمند آموزش و برنامه ریزی های بلندمدت است موارد مختلفی بر فرهنگ و جامعه اثرگذارند، از این رو کار نهادهای متولی همچون شهرداری که بیشترین ارتباط را با مردم دارد، بسیار دشوار است.
 
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، این تفاهم‌نامه همکاری، گامی موثر در به اشتراک‌گذاری دغدغه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو مجموعه بزرگ است و مهم ترین بند آن تشکیل اتاق فکر و به‌کارگیری خرد جمعی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های فرهنگی است، افزون بر آن، افزایش ضریب نفوذ برنامه‌ها با تشریک جامعه مخاطبان دو مجموعه همچنین تعریف برنامه‌های هدفمند و باکیفیت و استفاده از ابزار هنری در تعریف مفاهیم، تبیین مصادیق و توسعه فرهنگ پذیری شهروندان از دیگر مفاد اثرگذار این تفاهم‌نامه است.
 
یادآور می‌شود، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، ضمن عقد تفاهم همکاری، از طرح شهر فرزانگان رونمایی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها