شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مشارکت 44 کتابفروشی استان فارس در پاییزه کتاب 99

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مشارکت 44 کتابفروشی این استان در طرح پاییزه کتاب 99 خبر داد.

مهدی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با اعلام اینکه 37 کتابفروشی در شیراز به طرح پاییزه کتاب 1399 پیوسته‌اند، گفت: در مابقی شهرستان‌های استان هم 7 کتابفروشی در این طرح ملی مشارکت کرده‌اند.
 
وی عنوان کرد: در دوره قبلی طرح‌های حمایتی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از کتابفروشی‌ها که تابستان 1399 برگزار شد، 43 کتابفروشی استان حضور داشتند و فروش کتاب در آن دوره در استان، از مرز 2 میلیارد ریال عبور کرد.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه شروع طرح پائیزه کتاب امسال از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه جاری است، اعلام کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۴۰ هزار تومان است.

امیدبخش، ادامه داد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.
 
به گفته وی، کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در این طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی، ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طرح پاییزه کتاب ۹۹ عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکانپذیر است.
 
امیدبخش ادامه داد:  ۵ درصد کتابفروشی‌های استان فارس در طرح پاییزه 1399 کتاب مشارکت دارند.

وی اعلام کرد: برخی از کتابفروشی‌های حاضر در طرح فصلی افزون بر تخفیف در نظر گرفته شده، این امکان را فراهم کرده‌اند که خدمات غیرحضوری و ارسال کتاب داشته باشند و همچنین اضافه بر تخفیف اعلام شده، ازسوی خود میزانی تخفیف در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها