شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
دهمین جشنواره ادبیات داستانی خوزستان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خوزستان از برگزاری دهمین جشنواره ادبیات داستانی خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، عبدالصاحب رومزی‌پور با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در دو بخش نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات این جشنواره بیان کرد: جشنواره ادبیات داستانی با موضوعاتی چون: رازهای ارغوانی (روایت مردان و زنان هشت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی (شهید والامقام سردار قاسم سلیمانی، مدافع حرم)، جهش تولید، الفبای ایثار (مدافعان سلامت)، زخم‌‌های شعله‌ور (افشای جنایت‌‌‌‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم فلسطین، سوریه و عراق)، سبک زندگی اسلامی – ایرانی و کمک مومنانه (موسسات و همدلی) در بخش گروه‌های سنی بالای 17 سال و در بخش نوجوانان زیر 17 سال اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان خوزستان قالب این جشنواره را داستان کوتاه برشمرد و افزود: تعداد کلمات هر اثر حداکثر باید 5000 کلمه باشد و آثاری که قبلا در کتابی منتشر نشده‌اند، مورد داوری قرار می‌گیرند.

رومزی پور هدف از برگزاری این جشنواره را، جهش تولیدات فرهنگی هنری دانسته و گفت: تقویت گروه‌های داستان‌نویسی جوان و گسترش ادبیات داستانی، معرفی نویسندگان جوان و استفاده از آثار شرکت‌کننده در قالب کتاب از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی اضافه کرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد و مهلت ارسال آثار تا 15 آذرماه و اعلام نتایج 30 آذر است و برگزیدگان استانی به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

مسئول بسیج هنرمندان خوزستان گفت: آثار باید در قالب برنامه word به دبیرخانه به‌نشانی basijkhz99@gmail.com ارسال شوند. ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها