پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
قیصر امین‌پور بر گردن ادبیات انقلاب و دفاع مقدس حق دارد

سیزدهمین سالروز فقدان هنرمند نامی و شاعر برجسته دکتر قیصر امین پور با حضور دوستداران فرهنگ و هنر و مسئولان شهرستان گتوند در آرامگاهش برگزار شد. حمید بهداروندی گفت: قیصر متعلق به همه آحاد جامعه است و بر گردن ادبیات انقلاب و دفاع مقدس حق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، در این مراسم که با حضور  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، فرماندار گتوند و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر گتوند برگزار شد، حمید بهداروندی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند گفت: آیین گرامیداشت سیزدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد "قیصر امین‌پور" برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی ستاد کرونای شهرستان با حضور شعرا، مسئولین و هنرمندان با مدت زمان محدود  در زادگاهش گتوند برگزار شده است.

وی با بیان اینکه قیصر متعلق به همه آحاد جامعه است، تصریح کرد: قیصرامین‌پور تعلق به یک جریان و یا اداره به خصوصی ندارد بلکه بر گردن همه و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس حق دارد و خدا را شاکریم که با توجه به محدودیت‌ها  اما با همکاری ستاد بزرگداشت قیصرامین پور این مراسم همچون سال‌های گذشته در شأن این شاعر فرهیخته برگزار شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند اضافه کرد: سیزدهمین جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب یادمان دکتر قیصر امین‌پور با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان در فرصتی مناسب و در آینده نزدیک با به وجود آمدن شرایط اجرا با حمایت اداره کل و ستاد بزرگداشت در شهرستان گتوند به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود برخی از شعرا، نقالان و شاهنامه‌خوانان شهرستان گتوند به یاد و  وصف قیصرامین‌پور به اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال حاضران در مراسم قرار گرفت. در این مراسم خاطره‌انگیز جای پدر قیصر امین‌پور خالی بود که به علت کسالت در مراسم شرکت نکرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها