چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
آهنگ غمگین و ریتم‌های احساسی آن

غم و ناراحتی بر اثر برخی اتفاق‌های ناگوار در زندگی ایجاد می‌شود. برای از بین بردن ناراحتی شما نیاز دارید تا به خوبی آن را مهارکرده و ذهن‌تان را به سمت موضوعات متفاوتی بکشانید. معمولا این کار با یک موزیک انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ معمولا غم و ناراحتی بر اثر برخی اتفاق‌های ناگوار در زندگی ایجاد می‌شود. برای از بین بردن ناراحتی شما نیاز دارید تا به خوبی آن را مهارکرده و ذهن‌تان را به سمت موضوعات متفاوتی بکشانید. معمولا این کار با یک موزیک انجام می‌شود، این مورد راحت‌ترین راه حل است که تاثیری بسیار سریع و متفاوت دارد.

برخی بر این اعتقاد هستند که آهنگ غمگین برای از بین بردن غم و اندوه مناسب است و زمانی که انسان به فکر فرو می‌رود و مشکلات احساسی بر آن‌ها وارد می‌شود استفاده از ملودی‌های سوزناک خوب فکری می‌باشد. اما در مقابل افرادی هستند که بالعکس این موضوع فکر می‌کنند و بر این عقیده هستند که آهنگ غمگین و سوزناک خود یک مورد دردآور است و نمی‌توان از آن برای راحتی و آسوده خاطری استفاده کرد.

اما آهنگ غمگین تعریفی بسیار متفاوت دارد که باید شما از آن به خوبی اطلاع داشته باشید. بسیاری از خواننده‌های کشور به مانند احسان خواجه امیری، حجت اشرف‌زاده، محمد علیزاده، شهاب مظفری و ... در زمینه انتشار آهنگ احساسی و غمگین دستی توانا دارند و معمولا کاربران از همین موزیک‌ها استفاده می‌کنند.
بهتر است ابتدا از ماهیت موزیک‌های غمگین و سوزناک اطلاع کاملی داشته باشید.
 
آهنگ غمگین چه ماهیتی دارد؟
 
معمولا موزیک‌های غمگین درحال بیان کردن مشکلات و برخی ناراحتی‌های رایج در جامعه امروزی می‌باشد. البته به دلیل زیادشدن روابط عاشقانه و شکست‌های بسیار در این زمینه مفهوم این چنین آهنگ‌هایی اغلب برای عاشقانه‌های نافرجام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید بتوان گفت این موضوع یک ترفند خوب برای شهرت و محبوبیت یک موزیک می‌باشد؛ برای مثال فصل پاییز بهترین زمان برای انتشار آهنگ‌های احساسی و غمگین می‌باشد. بهتر است چند آهنگ غمگین خوب را به شما معرفی کرده تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.
برخی از این موزیک‌های زیبا عبارت اند از:
 
  • علیرضا قربانی – دلم گرفته
استاد علیرضا قربانی از اساتید بزرگ دنیای موسیقی سنتی ایرانی می‌باشند که همیشه موزیک‌های خود را به گونه ای روانه بازار موسیقی می‌کند تا مختص به یک سن خاص نباشد و جوان‌های این دوره که طبعی متفاوت برای موسیقی‌های داخلی دارند می‌توانند از آن استفاده کرده و لذت ببرند. آهنگ دلم گرفته از استاد قربانی برای آلبوم با من بخوان وی می‌باشد که قبل از انتشار کامل آلبوم برخی موزیک‌های آن به انتشار رسیده بود. می‌توانید این موزیک احساسی و آرام را برای آرامش روح و روان خود استفاده کنید.
 
  • رضا بهرام – آدم سابق
رضا بهرام خواننده‌ای است که معمولا با صدای رسا و سنتی خود سعی دارد تا حد امکان صوتی پاپ را در موسیقی‌های پاپ بکار ببرد. اهنگ جدید آدم سابق رضا بهرام با بسیاری از حواشی و اعتراض‌های گروه ایهام همچنان وارد بازار موسیقی شده و نقدهای مثبت بسیار زیادی را به همراه داشته است. این موزیک را می‌توانید از رسانه موزیکیشو دانلود کرده تا از صدای رضا بهرام نهایت لذت را ببرید.
 
  • مهدی یغمایی – بی سر و سامان
مهدی یغمایی از خواننده‌هایی است که معمولا عشق و علاقه خود را در زندگی به پای موسیقی ریخته است. مهدی یغمایی در ابتدای کار در دنیای موسیقی رهبر و خواننده اصلی گروه ژوان بحساب می‌آمد اما بعد از خروج از این گروه موسیقی به‌صورت انفرادی کار می‌کرد. این خواننده بعد از مدتی فاصله از دنیای موسیقی با استایلی جدید و با آهنگ غمگین بی سر و سامان با سبکی تلفیقی به عرصه موسیقی داخلی وارد شد. این آهنگ نیز می‌تواند موزیکی زیبا برای احساسات عاشقانه شما باشد.
 
  • سامان جلیلی – چتر
چتر را زمانی مورد استفاده قرار می‌دهند تا بدن از آسیب به دور باشد معمولا از چتر برای خیس نشدن استفاده می‌شود. سامان جلیلی از این اصطلاح استفاده کرده و موزیک جدید و غمگین خود را به انتشار رسانده است. این آهنگ سرشار از حرف‌های احساسی و ناب بوده که با شنونده درد و دل می‌کند.
 
  • بابک جهانبخش – آدمکش
آدمکش اسمی بسیار عجیب برای یک موزیک است. معمولا از اسم‌های احساسی و جذب کننده مخاطب برای انتشار یک اهنگ استفاده می‌کنند اما بابک جهانبخش در این خصوص بالعکس کار کرده است و از این اسم برای موزیک جدید خود استفاده کرده است. بابک جهانبخش که برای مدتی فعالیت‌های خود را کم کرده بود آهنگ غمگین آدمکش را روانه بازار کرد که بازهم در لیست پر دانلودترین آهنگ‌های سال قرار گرفت.
 
اما این موزیک‌ها آهنگ‌های پاپ بوده و همگی به خوبی خواننده‌های این نوع موسیقی‌هایی را می‌شناسیم. شاید برای شما سؤال بوجود بیاید که آهنگ‌های محلی نیز مفاهیم غمگین دارند؟
 
آهنگ‌های غمگین محلی
 
آهنگ‌های محلی نیز می‌توانند در نوع خود مفهوم و یا ریتمی غمناک و سوزناک داشته باشند. معمولا این نوع موزیک‌ها برای شنونده‌های به‌خصوص با این زبان‌ها مورد استفاده است. اما گاهی اوقات شنونده نیازی نداردت مفهوم را درک کند و تنها با ریتم آن موسیقی رابطه صمیمی ایجاد می‌کند که با سایر موزیک‌ها ممکن نیست. شما می‌توانید از رسانه موزیکیشو و در فول آلبوم‌های کردی، ترکی، لری و... آهنگ‌های محلی موردنظر خود را دانلود کرده و نهایت استفاده را ببرید.
 
امیدواریم از مفاهیم فوق نهایت استفاده را برده باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها