دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
نخستین مترجم استوانه کوروش در بیمارستان بستری است

عبدالمجید ارفعی، متخصص زبان‌های باستانی به علت ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده اما اکنون وضعیت وی پایدارتر شده و زیر اکسیژن نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پروفسور ارفعی که به ویروس کرونا مبتلا شده و در منزل تحت مراقبت بود، به دلیل بدتر شدن حالش، از دوم آبان‌ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده است.

سطح اکسیژن خون ارفعی دچار نوسان شده بود و حدود ۷۰ درصد افت داشت اما خوشبختانه اکنون سطح اکسیژن خون وی بالای ۸۰ نگه داشته شده و تا حدودی کنترل شده است. وضعیت وی اکنون پایدارتر شده و زیر اکسیژن نگهداری می‌شود.

همسر عبدالمجید ارفعی، ماه‌سیما فاتحی نیز که به دلیل ابتلا به کرونا دچار افت اکسیژن خون نیز در همان بیمارستان بستری شده است.

عبدالمجید ارفعی ۹ شهریور ۱۳۱۸ در کوه گنو در بندرعباس زاده شد. وی اصالتا اهل اوز در استان فارس است. او پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی اکدی و ایلامی، ایلام‌شناس و از واپسین مترجمان بازمانده خط میخی ایلامی در جهان و از مهم‌ترین کتیبه‌خوانان ایرانی است. برخی از لوح‌های گلی تخت جمشید با کوشش ارفعی ترجمه شده ‌است.

او نخستین مترجم استوانه کوروش از زبان اصلی بابلی‌نو به فارسی است. ارفعی در سال ۱۳۹۴ جایزه سرو ایرانی در زمینه‌ میراث فرهنگی را به عنوان یک عمر کوشش فرهنگی دریافت کرد. عبدالمجید ارفعی هم اکنون نیز در فرهنگستان هنر به عنوان پژوهشگر آزاد مشغول مطالعه و پژوهش روی گل‌نوشته‌های بارو و خزانه تخت جمشید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها