پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کتاب «در امتداد من» منتشر شد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از چاپ و انتشار کتاب «در امتداد من»، مجموعه آثار پوستر احمد وجدان‌نژاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، شریف اسلامی؛ رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار کتاب «در امتداد من»، گفت: این کتاب مجموعه‌ای از آثار پوستر احمد وجدان‌نژاد، هنرمند گرافیست هم‌استانی است که از سوی حوزه هنری و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان تولید و در انتشارات آنا پناه به چاپ رسیده است.

وی افزود: این اثر شامل 74 اثر پوستر با موضوعات مختلف در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی و مذهبی در 88 صفحه مصور رنگی است.

اسلامی اظهار کرد: احمد وجدان‌نژاد یکی از هنرمندان مستعد استان در بخش گرافیک است که تاکنون بارها در جشنوارهای ملی و بین‌المللی درخشیده است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پتانسیل بالای هنرمندان استان و سطح گسترده فعالیت‌های آن‌ها، ادامه داد: آثار بسیار خوبی در بخش‌های مخلف از دیگر هنرمندان جمع‌آوری شده که در صورت مهیا شدن شرایط مالی تصمیم داریم در آینده نزدیک به چاپ و انتشار آن‌ها اقدام کنیم.

وی همچنین از حمایت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان برای چاپ و انتشار این کتاب، تقدیر کرد.

مسعود نجابتی؛ عضو انجمن گرافیست‌های ایران و مدرس گرافیک، مقدمه این کتاب را نوشت. در بخشی از این مقدمه آمده است: «بی‌تردید هر سفر ارمغانی دارد، خاصه اگر به جاهای دوردست و بِکر باشد. سال 1395 در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح کشور و در معیت همکار و همراه همیشگی جناب استاد سید مهدی حسینی برای نخستین‌بار رهسپار شهر زیبای یاسوج شدیم.

این سفر به دعوت حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب یک کارگاه آموزشی سه‌روزه و در جمع باصفای طراحان گرافیک استان شکل گرفت. ارمغان این سفر هم علاوه بر لذت حضور در طبیعت زیبای یاسوج، آشنایی نزدیک با جوانان هنرجو و مستعد و خوش‌فکر این خطه کهن از ایران عزیز بود.

احمد وجدان‌نژاد یکی از این استعدادها بود که توانایی‌هایش خیلی زود و در همان روز نخست کارگاه به وضوح دیده شد و توجهات را به سوی خود جلب کرد. او را می‌توان مصداق بارز رویش‌های انقلاب دانست. جوانی متعهد، خوش روحیه و با ایمان به کاری که انجام می‌داد. ارتباط ما به آن کارگاه سه‌روزه محدود نشد و طبق روال سایر کارگاه‌های کشوری تا به امروز ادامه یافت. 

ارتباطی که به فضل خدا و با حضور خیل جوانان غیور و مدد اساتید و همکاران دلسوز، یک شبکه از طراحان جوان و حرفه‌ای را در کشور رقم زده که در مواقع لزوم و در بحبوحه این جنگ ناجوانمردانه فرهنگی به میدان آمده و ایفای نقش می‌کنند و بحمدالله اکنون گوشه‌ای از این نقش‌آفرینی‌ها به همت حوزه هنری استان و براساس رسالتی که بر دوش دارد، در این مجموعه به زینت طبع آراسته شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.»

احمد وجدان‌نژاد، متولد 1368 در یاسوج، دارای مدرک کارشناسی گرافیک است و تاکنون موفقیت‌های چشمگیری در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی داشته که ازجمله آن‌ها می‌توان به دریافت جایزه جشنواره بین‌المللی گرافیک تایوان، برگزیده مسابقه جهانی اکسپوی میلان، برگزیده مسابقه جهانی پوستر چین و برگزیده در جشنواره‌های جهانی FINI مکزیک، ترکیه، اسلواکی، آمریکا و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها