پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کتابخانه عمومی «ماموستا قانع» افتتاح شد

کتابخانه عمومی «ماموستا قانع» در روستای تنگی سر شهرستان سنندج، پنجشنبه 1 آبان با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان در آئین افتتاح کتابخانه عمومی «ماموستا قانع» روستای تنگی سر که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و همچنین خیرین و مردم برگزار شد، گفت: راه‌اندازی این مکان فرهنگی که با تلاش کتابخانه‌های عمومی و مشارکت خیرین و مردم روستا میسر شده، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه عمومی روستای تنگی سر در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار است، افزود: مدیران باید با جدیت هرچه بیشتر نسبت به رفع مشکلات و نیازمندی‌های مردم تلاش کنند.

مرادنیا با درخواست از اهالی روستا مبنی بر مشارکت در جهت بهبود وضعیت و توسعه روستای خود، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اعتباری کشور به‌واسطه تحریم مناسب نیست، ولی علی‌رغم این شرایط، در راستای تأمین اعتبار پروژه‌های عمرانی و طرح‌های زیرساختی تلاش کرده، کما اینکه همه مدیران نیز در راستای توسعه کردستان گام بر می‌دارند.

سه میلیارد ریال هزینه ساخت کتابخانه
محمد مخدومی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این آئین گفت: زمین و ساختمان کتابخانه عمومی مذکور توسط خیرین و مردم روستا فراهم شده و تجهیز و مناسب‌سازی آن توسط کتابخانه‌های عمومی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه زیربنای کتابخانه «ماموستا قانع»، 106 متر مربع است، افزود: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برای بهسازی و تجهیز این کتابخانه بالغ بر سه میلیارد ریال هزینه کرده است.

مخدومی با اشاره به استخدام یک نیروی بومی از روستا به‌عنوان کتابدار کتابخانه عمومی «ماموستا قانع»، بیان کرد: از این پس این کتابخانه با برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی به یک پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، ادامه داد: مردم روستا باید به‌خوبی از این ظرفیت فرهنگی استفاده کرده و فرزندان خود را به حضور در کتابخانه عمومی و مشارکت در برنامه های فرهنگی آن تشویق و ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: با افتتاح کتابخانه «ماموستا قانع» در روستای تنگی سر، تعداد کتابخانه‌های عمومی فعال در شهرستان سنندج به 13 باب رسیده و امیدواریم با همکاری و مساعدت مسئولان و خیرین، این تعداد روزبه‌روز افزایش یابد.

مخدومی افزود: اکنون کتابخانه‌های عمومی شهید مطهری، فردوسی، شهید ماموستا برهان عالی، ماموستا هژار، خاتم‌الانبیاء (ص) و امام رضا (ع) در شهر سنندج، کتابخانه عمومی سید ابراهیم ستوده در شهر حسین‌آباد، کتابخانه عمومی شهید مسلم جلالی‌زاده ر روستای گلین، کتابخانه آیت‌الله مردوخ در روستای آرندان، کتابخانه شهیده ناهید فاتحی کرجو در روستای هشمیز و کتابخانه ملاحیدر فهیم در روستای آویهنگ این شهرستان فعال است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در حال حاضر بالغ بر 12 هزار سنندجی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند و از خدمات این نهاد فرهنگی در شهرها و روستاها استفاده می‌کنند.

وی در بازدید از روستای تنگیسر و در حاشیه آئین افتتاح کتابخانه عمومی این روستا به مردم قول داد که درباره احداث پل و ایجاد آبشار برای جذب گردشگر و توسعه آن اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها