سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
بزرگداشت مهدی بیانی، اولین رئیس کتابخانه ملی ایران

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم مجازی بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی مهدی بیانی، استاد دانشگاه تهران، نسخه شناس و اولین رئیس کتابخانه ملی ایران را چهارشنبه 30 مهرماه درقالب وبینار برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این مراسم که از ساعت 13:00 تا 15:00 برگزار خواهد شد، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حسن سمسار عضو هیئت علمی دائره‌المعارف بزرگ اسلامی و حمیدرضا قلیچ خانی خوشنویس و عضو کمیته تعیین نفایس کتابخانه ملی ایران سخنرانی خواهند کرد.

 مهدی بیانی در ۱۲۸۵ شمسی در همدان متولد شد. او پس از گذراندن دوره تعلیمات دانشکده افسری و خدمت وظیفه در ۱۳۱۲ خورشیدی  همزمان با کار در کتابخانه دانشسرای عالی، تدریس زبان و ادبیات فارسی را آغاز کرد و در ۱۳۱۳ خورشیدی به مدیریت کتابخانه عمومی معارف منصوب شد. او در این مقام به گردآوری کتاب‌ها از کتابخانه سلطنتی و کتابخانه معارف برای بنیانگذاری کتابخانه ملی ایران پرداخت و پس از تأسیس این کتابخانه در ۱۳۱۶ شمسی، ریاست این مجموعه را بر عهده گرفت. او از اساتید ادبیات‌فارسی و یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های فرهنگی و هنری در سده اخیر به شمار می‌رود که افزون بر تدریس ادبیات فارسی، برگزاری کلاس کتابداری، نمایشگاه نسخه‌های خطی و کلاس خوشنویسی را درایران پایه‌گذاری کرد.



این نشست از پایگاه اسکای روم انجمن به آدرس:
https://www.skyroom.online/ch/farhang/anjomanmafakher   
پخش می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند با فشردن گزینه «میهمان» بیننده این مراسم باشند.
همچنین این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:
https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2
نیز پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها