سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کادر سلامت و درمان قم چه کتاب‌هایی را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنند؟

نشست کتابخوان آنلاین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم و محفل ادبی پروین اعتصامی در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به‌مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران، نشست کتابخوان آنلاین ویژه «کادر سلامت و درمان» توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم و محفل ادبی پروین اعتصامی در فضای مجازی برگزار شد.
 
مهناز سلیمی، مدیر مرکز خدمات جامع سلامت درمانگاه بقیه‌الله در معرفی کتاب «شفای ذهن» گفت: این کتاب ماهیتی جمعی دارد و مرزهای هویت یک فرد را به تصویر می‌کشد. در این کتاب عبارت «من خودم را تایید می‌کنم» تضمینی نسبی برای آوردن همه آرزوهای دست‌یافتی و سلامت فیزیکی در خودآگاه خویش است؛ به این شرط که افکار منفی را از بین ببریم و اراده و تلاش و تفکراتی مثبت داشته باشیم.

در بخش بعدی مریم خاکبازان خوش، مدیر گروه سلامت خانواده و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم کتاب «طبیب عشق» را معرفی کرد و گفت: این اثر مباحثی مانند «حادثه آفرینی جز خدا نیست»، «خیر بودن حوادث و شرایط زندگی»، «دعا و خیر بودن هر آنچه هست»، «معنای خیر بودن حوادث»، «زندگی دنیا بازی است»، «تسلیم در برابر مقدرات و مقررات الهی» را در خود جای داده است.

معصومه اکبری دیگر شرکت‌کننده در این نشست که متخصص پرستاری جراحی و عضو گروه سالمندی وزارت بهداشت و انجمن پرستاری است، کتاب «سالمندی سلامت» معرفی کرد و درباره آن گفت: در این کتاب به اصلاح سبک زندگی برای دستیابی به یک زندگی سالم و افزایش طول عمر همراه با  شادی، سلامتی، آرامش و انتقال تجربه به جوان‌ترها می‌پردازد.

اشرف خرمی‌راد، پرستار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم، عضو بعدی این نشست بود که کتاب «دا» را معرفی و بیان کرد: این کتاب خاطرات بانویی است که در زمان جنگ 16 سال بوده و در خرمشهر زندگی کرده است و تاریخ آن دوران را با ذکر جزئیات به تصویر کشیده است.

در ادامه این نشست نرگس اسکندری، متخصص بهداشت باروری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم، سمانه لاجوردی، روانشناس بالینی و کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت نیز به معرفی کتاب پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها