دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
نمایشگاه کتاب ایران با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان برگزار می‌شود

معاون مركز مطالعات فرهنگی بين‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از حضور 40 ناشر و عرضه 2000 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ و اتحادیه ناشران این کشور در آبان‌ماه، خبر داد.

مجتبی نوروزی، معاون مركز مطالعات فرهنگی بين‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در افغانستان، بیان کرد: سومین دوره نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران با همکاری مشترک وزارت اطلاعات و فرهنگ و اتحادیه ناشران جمهوری اسلامی افغانستان از 12 تا 21 آبان‌ماه با حضور ناشران این دو کشور در شهر کابل برگزار می‌شود. از معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت شده‌است.    
 
وی با اشاره به کیفیت حضور ایران در این نمایشگاه، افزود: از جمهوری اسلامی ایران، حدود 40 ناشر، 2000 عنوان کتاب را عرضه می‌‌کنند.
 
معاون مركز مطالعات فرهنگی بين‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره تدابیر پیشگیرانه مسئولان نمایشگاه برای انتشار ویروس کرونا، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه در فضای باز، برپا خواهد شد؛ علاوه‌براین بازدیدکنندگان پیش از ورود به نمایشگاه تب‌سنجی می‌شوند و البته استفاده از ماسک نیز پیش‌بینی شده‌است.

نوروزی با اشاره به حضور چهره‌های فرهنگی ایرانی در این نمایشگاه گفت: براساس برنامه‌ریزی مسئولان نمایشگاه، آیین افتتاحیه، 12 آبان‌ماه برگزار می‌شود. دو نماینده ایرانی، ارسلان فصیحی، مترجم و حامد عسگری، شاعر کارگاه‌های تخصصی برگزار خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط