دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
«راه آبادی» از شیراز می‌گذرد

دومین نشست ویژه برنامه «راه آبادی» با موضوع «پایداری اطلاعات و دانش برای خدمات روستایی» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، دومین برنامه از سلسله نشست‌های علمی ترویج کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری با عنوان «راه آبادی» فردا سه‌شنبه 29 مهرماه 1399 به‌صورت مجازی و به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.
 
در این نشست ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصمت مومنی عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور به ارائه نکاتی در راستای موضوع برنامه خواهند پرداخت.
 
همچنین تجربیات موفق دو روستای دوستدار کتب «ابویسان» از استان خراسان رضوی و «پوده» از استان اصفهان با حضور کتابداران و مجریان این روستاها به اشتراک گذاشته می‌شود.
 
دومین برنامه راه آبادی روز سه‌شنبه 29 مهرماه ساعت 20 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این پیوند https://www.skyroom.online/ch/farspl/raheabadi مهمان برنامه باشند.
 
سلسله نشست‌های مجازی ترویج کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری با عنوان «راه آبادی»، برنامه مشترک نهاد کتابخانه‌های عمومی و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی کشور است که به بررسی وضعیت و راهکارهای ترویج کتابخوانی در روستاها می‌پردازد.
 
یادآور می‌شود، در این نشست‌ها که هر 2 هفته یک بار به‌میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از طریق اسکای روم برگزار می‌شود، استادان علم اطلاعات و دانش‌شناسی، نویسندگان و ادبیان کشور، اعضای هیأت داوران جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، مجریان روستاهای برگزیده در جشنواره دوستدار کتاب و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، مباحث تخصصی و تجربیات اجرایی در زمینه ترویج کتابخوانی در روستاها را بررسی و ارائه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها