سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
قول نماینده کهگیلویه برای پیگیری و حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهر

مشکلات کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با حضور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل کتابخانه ملاصدرا در دهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در این نشست گفت: امروزه کاهش سرانه مطالعه گریبانگیر جامعه شده و دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌شناسی باید با برنامه ریزی مدون در راستای ایجاد انگیزه جهت ارتقا فرهنگ کتابخوانی اقشار مختلف مردم اقدام کنند.
 
موحد افزود: نقش کتاب در جامعه نمایان است و اهمیت کتاب و کتابخوانی به‌وسیله مقام معظم رهبری جاهای مختلف تبیین شده است‌.
 
وی تصریح کرد: اگر فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان ونوجوانان نهادینه شود و این دو قشر با کتاب آشنا شوند، لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درک می‌کنند و در تمام دوران زندگی از کتاب دست نمی‌کشد.
 
حجت الاسلام موحد افزود: در قبال جوانان و نوجوانان مسئول هستیم و نیاز است کمک کنید که جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی تلاش مضاعف شود.
 
وی از پیگیری خود برای رفع مشکلات کتابخانه دهدشت خبر داد و گفت: هر کجا نیاز به پیگیری و رایزنی باشد، ورود می‌کنم تا مشکلات کتابخانه‌ها در سطح حوزه انتخابیه رفع شوند.
 
موحد ابراز کرد: مشکلات کتابخانه‌ها را به‌صورت مکتوب ارائه دهید تا جهت رفع آنها با همکاری دستگاه‌های مرتبط اقدام شود.
 

 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست با بیان اینکه حضور حجت‌الاسلام موحد در چنین محفلی نقطه عطفی است که امیدوارم این حضور خیر و برکت داشته باشد، گفت: ۲۳ کتابخانه در سطح ۴ شهرستان کهگیلویه بزرگ در مرکز شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها فعالیت می‌کنند.
 
رحیمیان افزود: ۵۵ کتابدار داریم که در امر کتابداری در رشته مرتبط خدمت رسانی می‌کنند و خدمات خوبی برای مطالعه مفید به ارباب رجوع داده می‌شود. اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی سالن‌های کتابخانه خالی شدند و فقط امانات کتاب فعال است.
 
وی از پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی کتابخانه تازه تاسیس دهدشت خبر داد و گفت: سال گذشته این کتابخانه با حضور مسولان افتتاح شد ولی متاسفانه به بهره‌برداری نرسیده و مشکلاتی دارد که نیاز است رفع شود تا به بهره‌برداری برسد.
 
رحیمیان عنوان کرد: هیچگونه بودجه عمرانی در بحث ساخت و سازها نداریم و فصل ۱ بودجه شامل حال نهاد ما نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها