دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
تصویب نامگذاری یکی از معابر اصلی مشهد به‌نام استاد شجریان

بعد از مصوبات شوراهای شهر در شیراز و تهران مبنی بر نامگذاری خیابان‌هایی در این دو شهر به‌نام محمدرضا شجریان، شورای شهر مشهد نیز در جلسه امروز خود موضوع نامگذاری یکی از معابر اصلی مشهد به‌نام این استاد فقید آواز ایران را تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، امروز در صد و نهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اعضای جلسه لایحه‌ای دوفوریتی در خصوص نامگذاری یکی از خیابان‌ها و یا معابر اصلی شهر به نام «استاد محمدرضا شجریان» را تصویب کردند.

با توجه به منظومه فرهنگی و ادبی شکل گرفته به لحاظ نامگذاری در مرکز شهر مشهد و محدوده بلوارهای فردوسی و خیام و خیابان اخوان ثالث، حد فاصل بلوار شهید صادقی تا بلوار خیام که در حال حاضر به نام خیابان ارشاد نامیده می‌شود، برای تغییر نام آن به خیابان «استاد شجریان» پیشنهاد شد و مورد تصویب شورا قرار گرفت.

همچنین قرار است سردیس «استاد محمدرضا شجریان» در ابتدای این خیابان نصب شود.

یادآوری می‌شود، روز گذشته نیز شورای اسلامی شهر شیراز طرح دو فوریتی نامگذاری یکی از خیابان‌های این شهر به نام زنده‌یاد استاد شجریان را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه، نام خیابان روبه‌روی آرامگاه حافظ، به‌نام زنده‌یاد شجریان، نامگذاری شد. شورای اسلامی شیراز ساخت سردیس یادبودی از استاد شجریان و نصب در خیابان یادشده را نیز به تصویب رساند. این مصوبه شورا نیز برای عملیاتی شدن نیازمند تائید فرمانداری شهرستان شیراز است.

دیروز همچنین محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران، درباره نامگذاری خیابان استاد شجریان که پیش از این متوقف شده بود، گفت: مکاتبات لازم درباره اجرای مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابان به‌نام استاد شجریان صورت گرفته است و ان‌شاءالله به‌زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها