دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
ششمین چهلواره «نقش شعور» در زنجان برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از برگزاری ششمین چهلواره «نقش شعور» در زنجان خبر داد و گفت: دلنوشته، شعر و عکس، بخش‌های این چهلواره را تشکیل می‌دهند.

غلامرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به وظایف ذاتی سازمان فرهنگی شهرداری در بخش فرهنگ، بودجه امسال سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان را 2 میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: هرچند که امسال درگیر کرونا هستیم و همین امر موجب کمرنگ شدن برنامه‌ها شده، اما برنامه‌های فرهنگی با در نظر گرفتن چنین شرایطی در حال برگزاری است.

نظری از برگزاری ماهیانه مسابقات کتابخوانی توسط سازمان متبوعش خبر داد و افزود: تاکنون سه مسابقه کتابخوانی به‌مناسبت روز شهردار، هفته دفاع مقدس و عید غدیر خم در زنجان برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان یکی دیگر از محورهای فعالیت‌های این سازمان را توجه به مباحث فرهنگی و اجرای برنامه‌ها با این محوریت و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و نشریات اعلام کرد و گفت: در همین راستا چهلواره ششمین چهلواره «نقش شعور» در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این چهلواره در بخش شعر با موضوع «اربعین حسینی، شهدای کربلا و دفاع مقدس»، دلنوشته و داستان با موضوع «جاماندگان از اربعین حسینی» و عکس با موضوع «پیاده‌روی اربعین سال‌های گذشته» برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان تا 26 مهرماه فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

نظری با اشاره به نامگذاری زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، افزود: به همین منظور 6 سال است که چهلواره نقش شعور با هدف استفاده از هنر برای بیان واقعه کربلا به ویژه عاشورا برگزار می‌شود که امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته شاهد استقبال خوبی در این حوزه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها