یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
نماز پیوند ناگسستنی بین عاشق و معشوق است

یک کارشناس ستاد اقامه نماز با تبیین جایگاه نماز از منظر معصومین (ع) تصریح کرد: نماز پیوند ناگسستنی بین عاشق و معشوق است و مایه آرامش روح و روان آدمی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، نشست ادبی «به یاد چله‌نشینان عشق» از سوی محفل ادبی پروین اعتصامی و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان قم در بستر فضای مجازی و با حضور حجت الاسلام مرتضی رحیمیان، کارشناس ستاد اقامه نماز با محوریت «نماز، کتاب و ادبیات عاشورایی» برگزار شد.
 
رحیمیان در ابتدا فلسفه حماسه عاشورا و اربعین را برپایی نماز و امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و گفت: در کتاب «سربلند» نوشته محمدعلی جعفری که خاطرات شهید حججی را روایت می‌کند، به علاقه و تاکید این شهید بزرگوار به نماز اول وقت اشاره می‌شود.
 
وی بیان کرد: شهید حججی با اخلاص، به امر خدا گردن نهاد و هنگام حضور در محافل روضه دوست داشت همانند امامان معصوم و فرزندان و برادران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهید شود که خداوند متعال به خواسته او لبیک گفت و او را به چنین درجه رفیعی رساند.
 
رحیمیان به تبیین جایگاه نماز از منظر معصومین علیهم السلام پرداخت و تصریح کرد: نماز پیوند ناگسستنی بین عاشق و معشوق است که مایه آرامش روح و روان آدمی می‌شود.
 
کارشناس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: در عصر امام رضا گروهی نزد امام آمدند و خواستار دیدار با آن حضرت شدند و گفتند ما شیعیان شما هستیم. حضرت تا چندین روز آنان را به حضور نپذیرفتند. سپس فرمودند: «شیعیان ما کسانی هستند که نماز را اول وقت بجا آورند و  در خواندن آن سستی نکنند.»

وی افزود: اشتیاق خداوند به بندگانش بیش از آن است که در باور ما بگنجد و نماز یکی از راه‌های اتصال به معبود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها